آشنایی با میلگرد بستر و مزایای استفاده از آن + قیمت روز آهن آلات 23 اردیبهشت 1402

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یکی از روش‌های رایج برای مقاوم‌سازی سازه‌ها استفاده از میلگرد بستر است. به کارگیری میلگرد بستر، سالیان سال است که در کشورهای پیشرفته به عنوان یک روش مقرون به صرفه و با عملکرد بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول از ریزش دیوارها در برابر نیروهای خارجی و به خصوص زلزله، محافظت می‌کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ ساختمان و عمران، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، میلگرد بستر در حقیقت یک مقطع فولادی با ضخامت 4 میلی‌متر است که به صورت آجدار تولید می‌شود. برای افزایش طول عمر و مقاومت این محصول در برابر زنگ‌زدگی، یک لایه گالوانیزه نیز سطح این محصول را پوشش می‌دهد. در ادامه، با ویژگی‌ها و کاربرد میلگرد بستر بیشتر آشنا خواهیم شد.

مشخصات میلگرد بستر

همانطور که قبلاً اشاره شد، این محصول به شکل آجدار تولید می‌شود. علت این نوع طراحی، داشتن تماس بهتر با بتن یا ملات است. این محصول، ظاهر نردبانی داشته که با کمک جوشکاری ایجاد می‌شود. دیوارهای آجری، سفالی، باربر و غیر باربر بهترین مکان برای استفاده از میلگرد بستر است. همچنین، به کارگیری این محصول در مناطق مرطوب هیچگونه مانعی ندارد؛ چرا که میلگرد بستر بسیار مستحکم بوده و به هیچ وجه فرسوده نمی‌شود.

راز آسمان پایتخت

مزایای استفاده از میلگرد بستر

نوع ساخت و طراحی این مقطع فولادی در طول سالیان دراز مورد تغییر و تحول قرار گرفته و عملکرد آن به طرز چشمگیری بهبود یافته است. در حال حاضر، اغلب میلگردهای بستر با مفتول‌های کنگره‌ای ساخته می‌شوند و نحوه اتصالات آنها نیز به صورت مستقیم و بهینه شده است. این تغییرات، موجب افزایش مقاومت محصول و در نتیجه افزایش مقاومت سازه نیز می‌شود. به علاوه، در طی این تغییرات، بلاک‌ها دوخته شده و در هنگام وقوع زلزله، تلورانس‌های دیوار گرفته می‌شود. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از این محصول می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. به طوری که به کارگیری این روش، کمتر از 0.5 درصد هزینه‌های ساخت را شامل می‌شود. به علاوه، امکان تعبیه این میلگرد به صورت عمودی نیز وجود داشته و برای نصب آن به دوغاب‌بندی نیازی نیست.

قیمت روز آهن آلات

در جدول زیر، قیمت برخی از محصولات بازار آهن‌آلات قابل مشاهده است؛

منبع: https://ahanmelal.com/rebar/ladder-rebar-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز