واله به مقررات ایمنی توجهی ندارد

با توجه به دو فاجعه مربوط به معادن برزیل از سال ۲۰۱۵ تاکنون بازپرس فدرال برزیل به خبرگزاری رویترز اطلاع داده که شرکت حفر و استخراج سنگ‌آهن واله هنوز به تعدادی از تعهداتی که بر سر آنها با مراجع قانونی به توافق رسیده، عمل‌ نکرده است.

به گزارش کاماپرس،  تعداد ۲۹ سدی که شرکت واله از آنها برای انبار زباله‌های معدنی خود استفاده می‌کند، هنوز دارای خطرات بسیار بالایی هستند.
این گفته‌های ادیسون ویتورلی، بازپرس فدرال برزیل است که او نیز عضوی از کارگروهی متشکل از ده‌ها مقام و بازپرس فدرال دیگر است که پس از آخرین حادثه مربوط به شرکت واله با ۲۷۰ کشته در ژانویه ۲۰۱۹، علیه این شرکت اعلام ‌جرم کرده‌اند. برخی از این معادنی که با سد‌ها مرتبط هستند ازنظر وتورلی و تیم او بسیار خطرناک توصیف ‌شده‌اند و واله از آنها برای بازیابی بخشی از آهن ازدست‌رفته خود و ارتقای ظرفیت تولیدش تا ۴۵۰ میلیون تن در سال استفاده می‌کند؛ ظرفیتی که بار دیگر واله را به بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ‌آهن در جهان بدل خواهد کرد.

ذنیای اقتصاد در گزارشی افزود: ویتورلی در مصاحبه خود با رویترز تاکید کرد که واله از انجام تعهدات خود برای ارتقای سطح ایمنی سایت‌های خود پس از حادثه سال گذشته خودداری کرده است. واله اما در گفت‌و‌گو با رویترز این اتهامات را رد کرده است. این شرکت می‌گوید مرتب با مقامات مرتبط و بازرسان فدرال دیدار می‌کند و انجام تمامی تعهداتی را که بر سر آنها توافق کرده است تا ایمنی معادن و سایت‌های خود را ارتقا دهد، عملی می‌کند.

این کارگروه دولتی ماه گذشته درخواست کرده بود مدیران اجرایی واله که مسوول ارتقای سطح ایمنی این شرکت هستند کنار گذاشته شوند و در عوض یک نیروی متخصص جایگزین آنها شود تا بتواند سیاست ارتقای ایمنی در این شرکت را پیش ببرد. قرار است یکی از قضات فدرال برزیل در مورد این درخواست در ماه اکتبر حکم خود را صادر کند.

آریاک سفر

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز