درباره انواع دستگاه پولیش خودرو چه می‌دانید؟

لست سکند

پولیشکاری یکی از بهترین روش‌های بی‌دسر برای حذف خط و خش‌هایی است که در رفت و آمدهای روزمره به خصوص در شهرهای شلوغ و پرترافیک، روی بدنه خودرو جا خوش می‌کنند. البته انتخاب صحیح دستگاه پولیشر در نتیجه کار تاثیر زیادی خواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌شود از بهترین دستگاه پولیش ماشین (Auto Polishing Machine) که در دسترس است، استفاده شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از گنجی پخش، در حال حاضر برندهای بسیار متنوعی از انواع دستگاه پولیشر در بازار موجود است که از آن میان می‌توان به برندهای: روتاری (Rotary)، اوربیتال (Orbital)، دوآل اکشن (Dual Action) و انواع پولیشرهای نقطه زن آیبرید (IBrid) و خرطومی اشاره کرد که هرکدام کیفیت و البته قیمت متفاوتی دارند. مسلما اگر از جزییات نحوه عملکرد و همینطور نقاط قوت و ضعف هر کدام از این دستگاه‌ها اطلاع داشته باشید، از نتیجه انتخاب خود راضی‌تر خواهید بود.

اولین و رایج‌ترین دستگاه پولیش ، نوع پولیشر روتاری یا همان پولیشر چرخشی است. این دستگاه با حرکت چرخشی حول یک محور سبب ایجاد اصطحکاک بین پد پولیش و سطح بدنه اتومبیل می‌شود. اغلب این پولیشرها قابلیت تنظیم سرعت بین هزار و 500 تا 6 هزار دور در دقیقه دارند.

اهمیت سیستم تهویه دستگاه پولیش

طراحی سیستم تهویه دستگاه پولیش چرخشی (Rotary) بسیار مهم است، چرا که به دلیل عدم داشتن منفذ تهویه بر روی صفحه نگهدارنده و نوع حرکت گرمای زیادی را تولید می‌کند. در صورتی که دستگاه پولیش روتاری با طراحی نامناسب سیستم تهویه تهیه نمایید، بعد از مدت کوتاهی شاهد سوختن موتور دستگاه در اثر حرارت خواهید بود.

راز آسمان پایتخت

با این وجود، امکان پولیشکاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن سبب شده است تا پولیشر روتاری همچنان یکی از انتخاب‌های دیتیلرها باقی بماند. البته توجه داشته باشید که داشتن پایان بی عیب و نقص چیزی دشوار است، چرا که حرکت چرخشی و تمرکز بر روی یک ناحیه سبب ایجاد هولوگرام و یا حتی سوختن رنگ  می‌شود. پس اگر هم می‌خواهید سریع باشید و هم بی نقص، پیشنهاد گنجی پخش این است که سطح را با دستگاه پولیشر روتاری پرداخت نموده و در پایان ایرادات سطح را با پولیشر اوربیتال به همراه پد و مایع پولیش نرم رفع کنید.

پر طرفدارترین دستگاه پولیش

پر طرفدارترین دستگاه پولیش، نوع اوربیتال (Orbital) است. این دستگاه پولیش نیز دارای حرکت چرخشی حول یک محور هست با این تفاوت که دارای حرکت دواری متغیر نیز می‌باشد. این نوع حرکت سبب شده است تا بی نقص‌ترین عملکرد را در مقایسه با سایر پولیشرها داشته باشد. الگوی حرکتی متغیر و قابلیت کنترل آسان دستگاه پولیش خودرو اوربیتال سبب شده است تا بهترین انتخاب برای دیتیلرهای مبتدی تا حرفه‌ای باشد.

با این وجود، بزرگترین نقطه ضعف آن سرعت عملکرد پایین در رفع خط و خش های سطح نسبت به سایر پولیشرها است. پولیشر Orbital دارای طراحی ویژه سیستم تهویه هوا بر روی بدنه و صفحه نگهدارنده است که مانع از سوختن موتور دستگاه می‌شود. منفذهای هوا روی صفحه پلیت سبب خنک شدن پد پولیش و عدم سوختگی رنگ بدنه خودرو می‌شوند. بعضی از برندها منفذهای افقی و عمودی داخل صفحه پلیت طراحی می‌کنند تا گردش هوا را به حداکثر برسانند.

دستگاه پولیش دوآل اکشن (Dual Action) یا DA، در واقع ترکیبی از دو نوع روتاری و اوربیتال می‌باشد. این پولیشر دارای حرکت حول محور خود به همراه حرکت دواری ثابت است. استفاده از این دستگاه پولیش، امن و آسان است. پولیشر دوآل اکشن دارای قدرت لایه برداری بیشتر از اوربیتال و کمتر از روتاری می‌باشد. بدین معنا که سرعت پرداخت کمتر از روتاری و بیشتر از اوربیتال دارد. از سوی دیگر نتیجه نهایی آن نیز ما بین روتاری و اوربیتال است. حرکات دوگانه دستگاه پولیش Dual Action مانع از ایجاد هولوگرام بر روی رنگ بدنه ماشین می‌شود.

بهترین پولیشر برای خش های کوچک

برای پرداخت سطوح کوچک و کم دسترس همچون سپر، دستگیره درب، رینگ و …  نیازمند استفاده از پولیشرهای نقطه زن از جمله IBrid و خرطومی خواهید داشت. این پولیشرها معمولا با باتری کار می‌کنند و بصورت پکیج کامل بهمراه انواع پد ارائه می‌شوند. از طرفی انتخاب هایی مانند دستگاه پولیش چرخشی سایز کوچک و یا دستگاه پولیش اوربیتال سایز کوچک که عموما ۷۵ میلی متر هستن نیز دارید.

پس از آشنایی با انواع دستگاه پولیش، می‌توانید برای مشاهده قیمت و خرید و همچنین مقایسه انواع پولیشرها از برندهای مختلف به سایت گنجی پخش مراجعه نمایید. فروشگاه گنجی پخش مرجع دیتیلینگ خودرو در ایران بوده و همواره در تلاش است تا بهترین‌ها را در اختیار دیتیلرهای گرامی قرار دهد. اگر شما نیز به دنبال خرید آسان تجهیزات دیتیلینگ ماشین با بهترین قیمت هستید، همین حالا به وب سایت گنجی پخش مراجعه نموده و خرید خود را آنلاین ثبت نمایید و در کوتاهترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرید. کارشناسان گنجی پخش همواره شما را در انتخاب صحیح کالای مورد نظر یاری می‌نمایند.

مرتبط با : گنجی پخش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز