آیفون تاشو به بازار می‌آید؟

ژیوار

بحث پیرامون گوشی های تاشوی اپل از مدت‌ها پیش مطرح شده است. در همین راستا یک افشاگر مشهور اعلام کرده که اپل در حال آزمایش چندین مدل آیفون تاشو است؛ اما از آنجایی که مدیران این شرکت همچنان بابت محدودیت‌های فناوری نمایشگر تاشو و این بازار نگرانی‌هایی دارند، چنین محصولی به همین زودی‌ها، راهی بازار نخواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از دیجی‌کالامگ، «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در یکی از گزارش‌های خود نوشته که آیفون تاشو از نمایشگر ۸ اینچی بهره می‌برد و در سال ۲۰۲۳ به دست کاربران می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دریان سفر امید

گزارش‌های کانالیس هم نشان می‌دهد تا سال 2024 سالانه 30 میلیون گوشی هوشمند تاشو وارد بازار خواهد شد. بر اساس این پیش‌بینی نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴، حدود ۵۳ درصد تخمین زده می‌شود.

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو در سال ۲۰۲۱ شاهد رشد ۱۴۸ درصدی با عرضه‌ حدود 8.9 میلیون دستگاه از این گوشی‌های هوشمند بوده است. برای مقایسه باید به بازار گوشی‌های هوشمند غیر تاشو اشاره کرد که در همین بازه‌ زمانی رشد ۷ درصدی را تجربه کرده است. اکنون سامسونگ، غول فناوری کره، با در اختیار داشتن حدود ۹۳ درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند، سکان هدایت این بازار را در اختیار دارد.

کاهش قیمت گوشی های تاشو ؟!

یک گزارش دیگر از دیجی تایمز نیز مدعی شده است که قیمت گوشی‌های تاشو در حال کاهش است. از آنجا که گوشی‌های تاشو سابقه‌ی زیادی ندارند و شرکت‌های اندکی آن‌ها را تولید می‌کنند، قیمت بالایی دارند اما سامسونگ اولین شرکتی بود که تولید انبوه این نوع گوشی‌ها را آغاز کرد و بنابراین اگر قیمت گوشی‌های تاشوی خود را پایین بیاورد، دیگر شرکت‌ها چاره‌ای جز تکرار این کار ندارند!

همچنین طبق گزارش جدید شرکت معتبر کانالیس، نرخ عرضه به بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است. بنابراین سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی سعی دارند تا با افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو با غول فناوری آمریکایی یعنی اپل که در مدت مشابه میزان عرضه به بازار گوشی‌های هوشمند آن حدود ۶۸ درصد افزایش یافته، رقابت کنند.

مرتبط با : اپلسامسونگ
نهال گشت
آژانس هرمس 724
سبیت
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز