نبرد میان مرگ و زندگی؛ شیائومی با اپل رقابت می‌کند؟

لست سکند

طبق آخرین گزارش کاونترپوینت ریسرچ، سه شرکت برتر گوشی‌های هوشمند که بیشترین سهم بازار جهانی را در اختیار دارند، اپل، سامسونگ و شیائومی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار موبایل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از فون‌ارنا، اگرچه شیائومی آنقدرها هم که سهم بازارش نشان می‌دهد، در آمریکا شناخته‌شده نیست اما به تدریج در بسیاری از مناطق غربی دیگر به یک نام آشنا تبدیل شده است. شیائومی در حالی که به ویژه در بازارهای در حال توسعه، با گوشی های میان رده و مقرون به صرفه خود محبوب است؛ منحصرا یک تولیدکننده گوشی ارزان قیمت نیست و نمی‌خواهد اینطور شناخته شود!

در این زمینه بخوانید:

لی جون، مدیرعامل شیائومی، اخیراً برخی از برنامه‌های این شرکت خبر داده است؛ مهم‌ترینش این است که شیائومی به زودی پا به رقابت موبایل‌های پرچم‌دار می‌گذارد!

راز آسمان پایتخت

به گفته‌ی او، این موضوع، یک «نبرد مرگ و زندگی» به شمار می‌رود. او نوشته که بیش از پیش فعالیت‌های اپل را در زمینه‌ی ساخت محصولات زیر نظر می‌گیرند و قصد دارند طی سه سال آینده در بازار گوشی‌های پرچم‌دار چین به مهم‌ترین برند تبدیل شوند! جون همچنین از برنامه‌های شیائومی برای سرمایه‌گذاری 15.71 میلیارد دلار در واحد تحقیق و توسعه در پنج سال آینده خبر داد تا به هدف خود برای غلبه بر رقابت در بازار تلفن‌های پرچم‌دار دست یابد.

شیائومی در ابتدا گوشی‌های خود را فقط در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رساند اما از آنجایی که همچنان بخش بزرگی از کاربران گوشی‌های خود را در فروشگاه‌های فیزیکی خریداری می‌کنند، این شرکت طی ۵ سال آینده حدود ۲۰ هزار فروشگاه جدید در چین تاسیس خواهد کرد.

گفتنی است که در خصوص همین تلاش‌های شیائومی، اخیراً اطلاعات جدیدی از شیائومی میکس فولد 2 به دست آمده که نشان می‌دهد یک گوشی بسیار پرفروش و محبوب در کار است! شایعه شده است که این تلفن تاشو دارای یک صفحه نمایش اصلی 8 اینچی یعنی بزرگتر از گوشی گلکسی زد فولد 3 است.

با این تفاسیر، شیائومی قطعاً پروژه‌های هیجان‌انگیزی در دست ساخت دارد. حتی چندی پیش، شیائومی به عنوان بخشی از استراتژی تغییر نام تجاری، استفاده از نام تجاری Mi را متوقف کرد؛ آخرین سری پرچمدار آن – شیائومی 12 – این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد!

نکته قابل توجه این است که آنچه پیش از این شیائومی را محبوب می‌کرد، دریافت سود کم و قیمت ارزان گوشی‌هایش بود؛ به طوری که اپل از فروش هر آیفون حدود ۶۰ درصد سود دریافت می‌کند اما شیائومی بارها اعلام کرده که بابت فروش هر گوشی حدود ۵ درصد سود دریافت می‌کند. بدین ترتیب، حالا که شیائومی می‌خواهد در میان پرچمداران سربرآورد، احتمالا با افزایش قیمت گوشی‌های شیائومی روبرو خواهیم شد.

مرتبط با : اپلشیائومی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز