بورس اولین معامله زمین را انجام داد

ژیوار

با فروش ملک وزارت دفاع، اولین معامله زمین در بورس انجام شد.

به گزارش کاماپرس، در اولین معامله زمین در بورس، زمین ۳۶۲۳ متری وزارت دفاع در دماوند، فروخته شد. این زمین که در دشت مشاء دماوند واقع شده، امروز با قیمت ۱۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

قیمت پایه پیشنهادی این زمین در حالی ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام شد که تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۳.۹ میلیارد ریال معادل سیصد و نود میلیون تومان به صورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده بود. نوع تسویه این عرضه به صورت نقدی و اعتباری است و خریدار به عنوان برنده حراج، ظرف ۱۰ روز کاری بعد از تاریخ انجام معامله مهلت دارد ۴۰ درصد بخش نقدی را به حساب عملیاتی بورس کالا واریز کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

در مرحله دوم هم برنده حراج باید معادل ۴۰ درصد از ثمن معامله را ظرف مدت حداکثر ۹۰ روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با تحویل ملک به خریدار واریز کند. در مرحله سوم نیز معادل ۲۰ درصد از ثمن معامله ظرف مدت حداکثر ۱۸۰ روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با انتقال سند مالکیت به نام خریدار باید از سوی برنده حراج به فروشنده پرداخت شود.
سررسید تحویل نیز ۹۰ روز پس از تنظیم مبایعه نامه و ارایه سند تسویه خارج از پایاپای اعلام شده است.

دریان سفر امید

فروش سالانه املاک وزارت دفاع در بورس

ایمان عسکری زاده دبیر هیات اجرای فروش املاک وزارت دفاع اعلام کرد وزارت دفاع سالانه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان فروش املاک و اراضی دارد که برای تسریع و بهبود فرآیند فروش، نیاز به اتاقی شیشه ای و شفاف بورس کالا احساس می شود.

او در این باره به فارس گفت:« معامله امروز زمین وزارت دفاع در بورس کالا به عنوان پایلوت صورت گرفت و قصد داریم طی هماهنگی با مسوولان و کمیته مربوطه در وزارت دفاع، میزان عرضه های املاک و اراضی وزارتخانه در بورس کالا را افزایش دهیم.

با توجه به وجود نظم و مقررات دقیق در حوزه ارائه مدارک و پذیرش املاک در بورس کالا، نیازمند مهیا کردن یکسری شرایط هستیم که البته زمانبر نیست و طی تعامل با بورس کالا به زودی اجرایی می شود.»

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نهال گشت
تهران آهن
روکش مارال
سبیت
آژانس هرمس 724
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز