سفیدترین رنگ جهان آماده استفاده برای خودروها شد

ژیوار

پژوهشگران دانشگاه پردو آمریکا به تازگی رنگی را درست کرده اند که در کتاب رکوردهای گینس به عنوان سفیدترین رنگ جهان به ثبت رسیده است. بنا به گفته پژوهشگران، این رنگ سفید 98.1% از نور آفتاب را بازتاب می کند و به خاطر خاصیت ترمودینامیکی اش، از آن به طور گسترده ای برای رنگ آمیزی بدنه هواپیماها استفاده می شود. همچنین این رنگ می تواند دمایی بیشتر از آنچه جذب می کند را دفع نماید. در واقع، هر سطحی که با این رنگ سفید پوشیده شود در مقایسه با محیط اطرافش دمای کمتری خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس،  پیشتر از این رنگ برای رنگ آمیزی هواپیماها استفاده شده و مزایای زیادی داشته است ولی بر روی بدنه هواپیما با ضخامت زیادی پاشیده می شود که این ضخامت برای اتومبیل مناسب نیست. البته به تازگی پژوهشگران دانشگاه پردو اعلام کرده اند که به راه حلی دست یافته اند که از طریق آن می توان ضخامت این رنگ را به اندازه ای نازک کرد که هم برای هواپیما و هم برای اتومبیل قابل استفاده باشد.

این رنگ سفید از نانو ذرات سولفات باریوم برای بازتاباندن نور و گرما استفاده می کند و می تواند سطوح را تا  13- درجه سانتیگراد خنک کند. رنگی که به تازگی ساخته شده است 150 میکرون ضخامت دارد و عملکردی مشابه با رنگ هایی با ضخامت بیشتر خواهد داشت.

دریان سفر امید

استفاده از این رنگ نه تنها هزینه ها را پایین می آورد، بلکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود که نتیجه آن کاهش تولید گازهای گلخانه ای است. پژوهشگران دانشگاه پردو اعلام کرده اند که این رنگ آخرین مراحل تولید را طی می کند ولی زمان عرضه آن به بازار به طور دقیق اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام

نهال گشت
بیمه دات کام-کاماپرس
سازگار ارقام
تورهای مسافرتی لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز