بیت کوین ؛ از رویای ۱۰۰ هزار دلاری تا سقوط ۵۰ درصدی

ژیوار

طی چند هفته گذشته، بیت کوین به عنوان معروف‌ترین رمزارز بازار سقوط قیمتی شدیدی را تجربه کرده و اکنون به پایین کانال 30 هزار دلاری رسیده است. در حال حاضر رمزارز معروف در محدوده 29 هزار دلاری قرار دارد. این ریزش قیمتی بازار تمام کوین‌ها و سرمایه گذاران آن‌ها را در شوک عظیمی فرو برد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این روزها بازار بیت کوین و دیگر رمزارزها یکپارچه قرمز هستند. تقریبا تمامی انواع رمزارزها سقوط دو رقمی را تجربه می‌کنند. اما در این میان نزول قیمتی بیت کوین، با توجه به گمانه زنی‌ها درباره رشد شدید قیمت آن، موجب بهت و تعجب همگان شد. رمزارزی که پیش بینی می‌شد تا پایان سال 2022 به بالای محدوده 70 هزار دلاری برسد یا حتی از کانال 100 هزار دلار عبور کند، اکنون در محدوده 29 هزار دلاری دست و پا می‌زند و سرمایه گذاران آن به دنبال روشی برای کاهش زیان خود هستند. اما علت این سقوط چیست و چرا بیت کوینی که تا مرز 67 هزار دلار پیش رفته بود، اکنون نرخ آن بیشتر از 50 درصد نزول کرده است؟

اخبار مرتبط را بخوانید:

عوامل تاثیرگذار در افت قیمت پادشاه رمزارزها

کاهش نرخ رمزارز مشهور بازار، گمانه زنی‌ها را درباره علت این شرایط و آینده آن داغ‌تر از همیشه کرد. برخی از فعالان این بازار علت را اتخاذ سیاست‌های جدید فدرال رزرو درباره افزایش نرخ بهره عنوان کرده‌اند. بعضی هم جنگ بین روسیه و اوکراین را در این کاهش قیمتی دخیل می‌دانند. از لحاظ فنی سه عامل عمده رشد احساسات منفی بین سرمایه گذاران، تاثیر همیشگی موقعیت‌های معاملاتی اهرم دار و همبستگی موثر بازار سهام و بیت کوین، چنین نزولی را رقم زده است.

دریان سفر امید

نظر کارشناسان درباره سقوط بی‌امان نرخ بیت کوین

به گفته بعضی از کارشناسان بازار رمزارزها، سقوط قیمت رمزارز معروف به تمامی بازارهای مالی در سطح جهان بازمی‌گردد. بعد از وقوع و همه گیری کووید 19، اغلب فعالیت‌های اقتصادی به مشکل خورد و به همین علت دولت‌ها نقدینگی زیادی را وارد بازارهای مختلف مالی کشورشان کردند. قاعدتا ورود نقدینگی یکباره به همه بازارها، تبعاتی به همراه می‌آوردکه تورم در راس آن بود. همین مسئله، نرخ ارز دیجیتال شناخته شده و دیگر رمزارزها را بالا برد. حال با اصلاح سیاست‌ها و شکل گیری شرایطی برای کاهش میزان تورم، قیمت بیت کوین و ارز دیجیتال‌های دیگر دچار اصلاح شده که این موضوع دور از انتظار نبود. به عقیده برخی کارشناسان، حتی در صورتی که سیاست‌های انقباضی دولت به منظور کنترل تورم ادامه پیدا کند، احتمال کاهش قیمت بیشتر بیت کوین وجود خواهد داشت. این قبیل موضوعات، باعث وحشت زدگی سرمایه گذاران و رشد شاخص ترس بازار شده است.

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال مشکل نقدینگی دارد و به نظر با آرام شدن این وضعیت، شاخص ترس بازار اندکی بهبود پیدا خواهد کرد و قیمت این ارز دیجیتال بهتر خواهد شد.

انتهای پیام

نهال گشت
سبیت
آژانس هرمس 724
روکش مارال
تهران آهن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز