۶ روستای دیدنی خراسان جنوبی + هزینه اقامتگاه

خراسان جنوبی در شرق ایران واقع شده و مرکز آن بیرجند است. این استان دارای مناطق دیدنی و جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است که دره کال جنی و روستاهای ازمیغان و اصفهک در طبس، مسجد جامع قاین و غار خندگ در قائنات و قلعه نهبندان، مزار پیر حاجیان و مسجد گلستان در نهبندان تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های آن به شمار می‌رود.

به گزارش کاماپرس،  در این مطلب برخی از اقامتگاه‌‌‌‌های روستایی و جاذبه‌‌‌‌های اطراف آن معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: 

ازمیغان: ازمیغان از روستاهای حوالی طبس بوده که کنار هم قرار گرفتن مزارع شالی و نخل‌‌‌‌های خرما از جاذبه‌‌‌‌های آن است. همچنین کال جنی و چشمه مرتضی‌علی در نزدیکی اقامتگاه از دیگر دیدنی‌های این روستا به شمار می‌رود.

خراشاد: این روستا در نزدیکی بیرجند واقع شده و به صنایع دستی دیدنی شهرت دارد. ارگ کلاه فرنگی، قلعه بیرجند، باغ اکبریه، باغ و عمارت رحیم آباد، باغ و عمارت شوکت‌آباد، رستان زرتشتی و نگاره‌های لاخ مزار برخی دیگر از جاذبه‌‌‌‌های آن است.

راز آسمان پایتخت

هریوند: روستایی در ارتفاعات سربیشه بوده که در اطراف آن گورستان گبرهای هریوند مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام تا دوره صفویه، باغ و عمارت مود، قلعه کهنه‌مود، قلعه قلاع مود، مدرسه مود، بافت تاریخی روستای چنشت و غار چهل چاه وجود دارد. اقامتگاه گردشگری هریوند در این منطقه یکی از بهترین اقامتگاه‌های گردشگری ایران به حساب می‌آید.

راویج: روستای راویج نزدیک شهر سرایان واقع شده که دریاچه نمک و دق رباط (دریاچه خشک)، کاروانسرای سرایان، قلعه حسن‌آباد و کویر سه قلعه جزو جاذبه‌‌‌‌های حوالی آن است.

دشتغران: این روستا نیز در حوالی طبس واقع شده و سد شاه عباسی، کویر و غار حلوان، کال جنی، باغ گلشن، سد کریت، چشمه آب گرم و سرد مرتضی علی، روستاهای تاریخی نایبند، اصفهک و ازمیغان از جاذبه‌‌‌‌های گردشگری آن به شمار می‌رود.

اصفهک: اصفهک در زلزله سال 1356 تخریب شد و اهالی این روستا تصمیم گرفتند به جای بازسازی، اصفهک تازه‌‌‌‌ای در نزدیکی روستای قبلی بسازند. چندی پیش چند دانشجوی معماری به همراه استاد خود و جمعی از دوستداران میراث فرهنگی، اصفحک قدیمی را مرمت کردند و در حال حاضر اصفهک به یکی از روستاهای گردشگری تبدیل شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز