برترین تور گردشگری یک روزه شیراز

تور گردشگری یک روزه شیراز-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

شهر زیبای شیراز – مهد عرفان و ادب- با داشتن مردمانی میهمان‌نواز، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی فراون، طبیعت بکر و سرسبز همواره میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی از سراسر جهان است. این شهر زیبا با داشتن منبعی غنی از تاریخ و فرهنگ ایرانی نظیرتخت جمشید، آرامگاه شعرای بزرگی چون سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. شاید بازدید از تمامی زیبایی‌های دیدنی این شهر کاری دشوار به نظر برسد، اما با سفر همراه با تور گردشگری یک روزه شیراز امکان‌پذیر است.

کاماپرس در این گزارش، برترین تورهای گردشگری یک روزه شیراز را بررسی کرده است.

تور گردشگری یک روزه مهد عرفان و ادب شیراز

در اولین مقصد از سفر همراه با تور گردشگری یک روزه «کوچی نو» از آرامگاه حافظ دیدن خواهید کرد و انتهای سفر با بازدید از آرامگاه خواجوی کرمانی به پایان می‌رسد. در ساعاتی از روز در آرامگاه لسان‌الغیب مراسم حافظ خوانی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن ضمن کسب تجربیاتی شیرین، خاطراتی ماندگار ثبت کنید. همچنین با قدم زدن در این مکان و خواندن اشعار حافظ می‌توانید ضمن لذت بردن از حال و هوای شاعرانه آن، از طبیعت زیبای آرامگاه عکس و خاطره‌هایی زیبا به ثبت برسانید.

در ادامه سفر، نوبت به دیدار با یکی دیگر از شاعران بزرگ شهر شیراز، سعدی شیرازی می‌رسد. در واقع، این آرامگاه محل سکونت سعدی در زمان زندگی این شاعر بزرگ بوده که پس از مرگ او تبدیل به آرامگاه شده است.

آرامگاه حافظ

ماجراجویی در آرامگاه حافظ شیرازی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های تور گردشگری یک روزه شیراز است. علاوه بر آن‌که حافظیه آرامگاه شاعر فاخر و ارزنده‌ای چون حافظ است، هنر ایرانی و معماری زیبای این آرامگاه و باغات سرسبز پیرامون آن رنگ و بویی دیگر به این مجموعه بخشیده است. شرق و غرب محوطه حافظیه با نارنجستان‌های گسترده طراحی شده که عطر خوش بهار نارنج در حیاط این مجموعه هر بیننده‌ای را مدهوش خود می‌کند. علاوه بر باغچه‌های نارنج، در قسمت شمالی محوطه ساختمان‌های حافظ شناسی، کتابخانه، فروشگاه محصولات فرهنگی و چای‌خانه قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

تور گردشگری یک روزه شیراز-کاماپرس

آرامگاه سعدی

در ادامه سفر همراه با تور گردشگری یک روزه شیراز از آرامگاه شاعر بزرگی چون سعدی بازدید می‌کنید. آرامگاه سعدی در حدود 3 کیلومتری غرب حافظیه قرار گرفته است. آرامگاه سعدی یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی شیراز به شمار می‌رود که همیشه مورد توجه اهالی ادب و شعر بوده است.

بنای اصلی مقبره سعدی از بیرون به شکل یک مکعب به نظر می‌رسد اما وقتی در داخل آن قرار می‌گیرید، متوجه هشت‌ضلعی بودن آن می‌شوید. با ورود به این عمارت در هفت ضلع آن کتیبه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد که در آن اشعاری از بوستان، گلستان، قصاید و بدایع به خط ابراهیم بوذری حکاکی شده است.

آرامگاه سعدی در شیراز شامل بخش‌های گوناگون بوده که علاوه بر کتابخانه، باغ ایوان و ساختمان اصلی می‌توانید در زمان بازدید به آنها سر بزنید. دو حوض سکه و ماهی و قنات مرموز از دیگر بخش‌های جذاب سعدیه هستند.

تور گردشگری یک روزه شیراز-کاماپرس

آرامگاه خواجوی کرمانی

معماری بی‌نظیر و منحصربه فرد آرامگاه خواجوی کرمانی سبب شده تا تور گردشگری یک روزه مجموعه «کوچی نو» بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از این جاذبه دیدنی زیبا اختصاص دهد. در مجاورت مقبره این شاعر بزرگ، سه غار به چشم می‌خورد که مریدان این شاعر بزرگ از آن‌ها برای حمد و ستایش استفاده می‌کرده‌اند. بر روی دیواره‌های غار نیز نقش برجسته‌هایی مرتبط با اساطیر ایرانی نظیر موضوع نبرد رستم و شیر و رویدادهای تاریخی دیگر به چشم می‌خورد.

تور گردشگری یک روزه در طبیعت شیراز

تور طبیعت‌گردی یک روزه شیراز هر روز هفته برگزار می‌شود. گردشگران در همراهی با این تور گردشگری یک روزه از جاذبه‌های طبیعی چون آبشار مارگون، بهشت گمشده، آبشار قلات و دریاچه نمک بازدید خواهند کرد.

آبشار مارگون یکی از معروف‌ترین آبشار چشمه‌ای در دنیا بوده که در منطقه سرسبز اردکان شیراز واقع شده است. این آبشار از رودخانه‌ای خاص سرچشمه نمی‌گیرد بلکه منشا اصلی آن از چندین هزار چشمه در درون صخره‌ای در دل کوهستان است. آبشار مارگون همراه با درختان جنگلی، سیب و بوته‌های زرشک فضایی فوق‌العاده بکر و آرامش‌بخش برای کمپینگ‌های یک روزه در دل طبیعت را پدید آورده است.

تور گردشگری یک روزه شیراز-کاماپرس

مقصد بعدی در تور گردشگری یک روزه شیراز سفر به یکی دیگر از جاذبه‌های باشکوه و دیدنی این شهر یعنی تنگ بستانک است.  تنگ بستانک دره‌ای خوش آب و هوا، بکر و سرسبز بوده که به بهشت گمشده شیراز شهرت دارد. در مسیر رسیدن به این دره، جنگل‌هایی از درختان چنار و بلوط قرار دارد که سرسبزی و زیبایی آن حسی جادویی به گردشگران می‌بخشد. جاذبه‌های تاریخی چون نقش رستم، کاخ پاسارگاد، آرامگاه کمبوجیه و نقش رجب نیز در فاصله‌ای بسیار نزدیک از تنگ بستانک قرار دارد.

آبشار قلات مقصد بعدی در تور طبیعت‌گردی یک روزه شیراز است. قلات نام یکی از روستاهای زیبا و باصفای شیراز بوده که در فصول گرم و سرد سال شگفتی‌های خاص و دیدنی بسیاری دارد. با سفر به این روستای کوهپایه‌ای و گذران یک روز عالی در کنار چشمه زلال و خنک آن و درختان سرسبز این منطقه می‌توان ضمن بدست آوردن نشاط و سرزندگی دوباره، خاطره‌ای شگفت‌انگیز به دور از هیاهوی شهر را تجربه کرد.

دریاچه نمک مهارلو یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران بوده که توانسته به واسطه رنگ صورتی خود جلوه‌ای متمایز از دیگر دریاچه‌ها پیدا کند. زیبایی منحصر به فرد این دریاچه سبب شده تا گردشگران از دیگر کشورهای جهان برای بازدید از این جاذبه طبیعی به شیراز سفر کنند. فاصله این دریاچه تا شهر شیراز حدود یک ساعت و افراد می‌توانند با رفتن به این دریاچه صورتی رنگ از این منظره زیبا همراه با فلامینگو‌های مهاجر عکس‌هایی زیبا و جذاب به ثبت برسانند.

تور گردشگری یک روزه شیراز-کاماپرس

رزرو تور گردشگری یک روزه شیراز با «کوچی نو»

آژانس گردشگری کوچی نو با ارائه گشت‌ها و تورهای اختصاصی و گروهی جذاب در سراسر ایران، ماجراجویی‌های جدید و تجربه‌های شگفت‌انگیز را برای گردشگران به همراه می‌آورد. برخورداری از تورلیدرهای محلی باسابقه، ارائه بیمه مسافرتی، تخفیفات رزرو تورهای گروهی، پشتیبانی 24 ساعته و ضمانت بازگشت وجه از جمله ویژگی‌های این آژانس گردشگری باسابقه به شمار می‌روند.

کوچی نو همچنین توانسته با اتکا بر خدمات ارزنده و سوابق درخشان، عنوان «شرکت گردشگری خلاق» را در کارنامه خود به ثبت برساند. برای آشنایی و اطلاع از قیمت تور گردشگری یک روزه شیراز می‌‍توانید به وبسایت مجموعه کوچی نو به آدرس Kochinow.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : کوچی نو
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز