جالب‌ ترین وسایل نقلیه‌ برای گردشگری در استانبول

لست سکند

استانبول پر از دیدنی‌هایی است که در پاییز جلوه زیبایی دارند. برای دیدن این جاذبه‌ها و قدم زدن در خیابان‌های معروف استانبول، کافی است با یکی از تورهای استانبول همراه شوید که در پاییز قیمت‌شان کاهش پیدا می‌کند. برای رفت و آمد در این شهر تاریخی راه‌های زیادی وجود دارد که شما بسته به عادات و بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. یکی از پرطرفدارترین شیوه‌های رفت و آمد در استانبول، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

کاماپرس در این گزارش شما را با چند مورد از جالب‌ترین وسایل نقلیه که در تور استانبول می‌توانید از آنها استفاده کنید، آشنا می‌کند.

تراموا و تراموای نوستالژی

یکی از وسایل حمل و نقل خاصی که در سفر به استانبول می‌بینید، تراموا است. ترامواهای استانبول در دو نوع مدرن و نوستالژی وجود دارند. ترامواها مانند متروهای استانبول از شبکه و خطوط کاملی برخوردار هستند و در هر دو بخش آسیایی و اروپایی مسیرهای متعددی را پوشش می‌دهند. تراموای استانبول دارای 4 خط کلی است که با نام‌های T1 ،T3 ،T4 و T5 شناخته می‌شوند. خطوط حرکتی این تراموا از میان شهر عبور می‌کند و بنابراین گردشگران زیادی از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با استفاده از خط T1  تراموا که از برخی مناطق گردشگری معروف استانبول عبور می‌کند، گشتی در این شهر تاریخی بزنید.

ترامواهای نوستالژی، واگن‌های برقی قدیمی هستند که در حال حاضر فقط تعداد محدودی از آن‌ها در دو خط فعالیت می‌کنند. خیابان‌هایی که تراموای نوستالژی دارند، نوعی جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند و شما می‌توانید در تور استانبول از دیدن آنها لذت ببرید.

کشتی

استانبول دو بخش آسیایی و اروپایی دارد که این دو به وسیله تنگه بسفر به یکدیگر وصل می‌شوند. بنابراین سفر با کشتی یکی از گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای است که شما را به سرعت به مقصد می‌رساند و سفر به استانبول را نیز لذت بخش‌تر می‌کند.

راز آسمان پایتخت

کشتی‌های استانبول در 10 اسکله متفاوت قرار دارند؛ دو اسکله در منطقه آسیایی با نام‌های اسکودار و کادیکوی و هشت اسکله دیگر در مناطق اروپایی بشتیکتاش، کاباتاش، کاراکوی و امینونو.

استانبول-کاماپرس

معمولا حرکت کشتی‌ها از ساعت 7 صبح تا 11 شب است و شما برای استفاده از این کشتی‌های مسافربری در استانبول باید 3.5 تا 5 لیر بپردازید. برخی از کشتی‌هایی که در اواخر هفته از ساعت 12:30 شب تا 5:30 بامداد در حال حرکت هستند، هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.

قطارهای کابلی

قطارهای کابلی یا فونیکولار استانبول، نوعی مترو هستند که قیمت مناسبی دارند و دلیل داشتن مسیرهای اختصاصی، مسافران را درگیر ترافیک استانبول نمی‌کنند. فونیکولارها 3 خط دارند که از بین آنها، خطوط فونیکولار کاراکوی و کاباتاش دسترسی بسیار خوبی را به مناطق گردشگری معروف استانبول فراهم می‌کند. فونیکولار یکی از ارزان‌ترین وسایل حمل و نقل در استانبول است و شما  با پرداخت حداکثر 4 لیر می‌توانید از آن استفاده کنید.

استانبول-کاماپرس

دلموش

یکی از وسایل نقلیه‌ای که در تور استانبول می‌توانید از آن استفاده کنید، دلموش است. دلموش‌ها در واقع ون‌هایی هستند که ظرفیت حمل 8 مسافر را دارند و هزینه‌ آن‌ها کم است. استفاده از دلموش‌ برای کسانی که به صورت یک گروه یا خانوادگی مسافرت می‌کنند، انتخاب مقرون به صرفه‌ای است. این وسایل نقلیه عمومی بدون درخواست مسافران توقف ندارند. توجه کنید که پرداخت هزینه‌ دلموش‌ها فقط به صورت نقدی است و بنابراین هنگام استفاده از این ون‌ها پول نقد همراه داشته باشید.

استانبول-کاماپرس

تور استانبول با آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت، در تلاش است تا با ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری به مسافران، برای آنها سفر خوبی را رقم بزند. این شرکت از افراد حرفه‌ای تشکیل شده که با آسان کردن فرآیند حمل و نقل و اقامت مسافران در داخل و خارج ایران و ارتباط مستقیم با هتل‌های خارجی، سفر را برای گردشگران لذت‌بخش‌تر کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تورهای داخلی و خارجی می‌توانید به وبسایت مجموعه مراجعه کنید. در صورت نیاز به تماس مستقیم می‌توانید با شماره 02157691000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز