گوشی سامسونگ A32 معمولی بخریم یا A32 فایو جی ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

دو نسخه از گوشی گلکسی A32 در بازار ایران موجود است که یکی از آنها از فناوری فایو جی پشتیبانی می کند و قیمت آن گران تر است اما برای متقاضیان خرید کدام یک از این دو گوشی انتخاب بهتری است؟

به گزارش کاماپرس، از گوشی سامسونگ A32 یک نسخه معمولی و یک نسخه سازگار با فایو جی در بازار به فروش می رسد که تقریبا دو میلیون تومان تفاوت قیمت بین آنها وجود دارد. روزنامه هفت صبح در گزارشی توصیه کرده است که گلکسی A32 فایو جی را خریداری کنیم که علت آن را در ادامه می خوانید.

گوشی برنده در مقایسه ابعاد و وزن

گوشی سامسونگ A32 یک موبایل با قد 159 میلیمتر، عرض 74 میلیمتر و ضخامت حدود هشت میلیمتر است. وزن این گوشی به 184 گرم می رسد. قد گلکسی A32 5G به 164 میلیمتر می رسد  یعنی  با گوشی کشیده تری روبه رو هستیم. این کمال گرایی متاسفانه در ادامه زیر سوال می رود، چون عرض گوشی به 76 میلیمتر و ضخامت آن به 9 میلیمتر می رسد.

همچنین وزن A32 5G معادل 205 گرم است. اگر ملاک زیبایی قد بلند باشد، گوشی سامسونگ A32 که  G5 را پشتیبانی می کند برنده است و اگر وزن کمتر را معیار انتخاب قرار بدهیم، Galaxy A32 معمولی برنده خواهد بود اما بیایید زود قضاوت نکنیم.

راز آسمان پایتخت

گوشی برنده در مقایسه فنی

Galaxy A32 معمولی به پردازنده اقتصادی مدیاتک G80  Helio مجهز است. این تراشه را  با معماری 12 نانومتری ساخته اند و متاسفانه از نظر کارایی در قعر جدول رده بندی قرار می گیرد. اوضاع برای گلکسی A32با نسخه 5G بهتر است.

تراشه مدیاتک 720 با معماری هفت نانومتری کار می‌کند و به مراتب سرعت و دقت بیشتری خواهد داشت. پردازنده گرافیکی هم در نسخه 5G پیشرفت کرده است. بین خودمان باشد، همین تفاوت پردازنده ها باعث شده ضخامت گلکسی A32 5G، یک میلیمتر افزایش پیدا کند.

کلاه تان را قاضی کنید و بگویید برای یک میلیمتر ضخامت بیشتر نمی‌ارزد سرکیسه را شل کنید؟ هر دو گوشی نسخه‌های متفاوتی از نظر حافظه موقت دارند اما ملاک مقایسه ما نسخه مرسوم شش گیگابایتی بوده که در هر دو مشترک است.

گوشی برنده از نظر صفحه نمایش و دوربین

اندازه صفحه نمایش A32 معادل 6.4 اینچ است. آن را با فناوری سوپر AMOLED ) ساخته‌اند که می‌تواند در هر نقطه( پیکسل) ppi441نمایش دهد. در نسخه فایو جی با صفحه نمایش 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 207ppi روبرو هستیم که نهایتا دقتی برابر با720P  ارائه می دهد. روی کاغذ A32 معمولی برنده است اما گلکسی A32 5G با همین ترفند مصرف باطری را بسیار کاهش داده است.

این گزارش در مقایسه دوربین های این دو گوشی به این نتیجه رسیده است که دوربین های نسخه فایو جی ضعیف تر است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سامسونگ
اوج آرام
دادپویان
ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز