مراحل راه اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن

اینترنت مودم - کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

امروزه پیشرفت تکنولوژی و توسعه راه‌های ارتباطی باعث شده که فناوری‌های جدیدی جایگزین راه‌های ارتباطی سنتی شده و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهند. اینترنت، یکی از این راه‌های ارتباطی بوده که برای دسترسی به بستر مجازی آن به امکاناتی مانند کامپیوتر، مودم یا تلفن همراه نیاز است؛ به همین خاطر آشنایی با مراحل راه اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن از طریق تلفن یا کامپیوتر از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار در سرعت اینترنت است.

کاماپرس در این گزارش به بررسی مراحل راه‌ اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن از طریق تلفن و کامپیوتر ‌پرداخته است.

راه ‌اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن

داخل جعبه مودم، دفترچه وCD  راهنما، کابل USB، کابل تلفن، کابل شبکهLAN  و خود مودم قرار دارد. پیش از راه‌ اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن باید کابل‌هایUSB  وLAN  برای وصل کردن مودم به کامپیوتر و همین طور کابل تلفن برای اتصال مودم به تلفن، در ورودی‌های پشت مودم جایگذاری شود. کابل LAN در سیستم‌های مجهز به وای فای کاربرد دارد و در غیر این صورت باید برای وصل کردن مودم به کامپیوتر از یک کابلUSB  استفاده کرد. پس از اتصال کابل اصلی برق مودم باید آی پی کاربری خود را در قسمت مرورگر کامپیوتر وارد و گزینه جست‌وجو را انتخاب کرد. در کادر تنظیمات مودم نیز باید مشخصات کاربری و اطلاعات سیستم اینترنتی مورد نظر را وارد کرد. باید توجه داشت که ورود نام کاربری، رمز عبور و اطلاعات سیستم‌های اینترنتی مورد نیاز برای راه ‌اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن ضروری است.

راه‌ اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن از طریق تلفن

برای وصل کردن مودم به تلفن، به یک کانکتور الکتریکی مانند دو شاخه یا جک تلفن ثابت نیاز است؛ چرا که سیگنال‌های دیجیتال با عبور از خطوط تلفن به سیگنال‌های آنالوگ تبدیل شده و این کار باعث ایجاد برخی نویزهای شنیداری در خط تلفن می‌شود؛ به همین سبب، تهیه یک خط تلفن جداگانه برای اتصال مودم یا استفاده از میکرو فیلتر ضروری است. پس از آن باید یک سر کابل تلفن را به خروجیDSL  موجود بر میکرو فیلتر و سر دیگر آن را به درگاه خروجیDSL  مودم وصل کرد. در این مرحله باید مودم را خاموش کرد تا تشخیص درگاه‌های خروجی آسان باشد و سپس باید سوکت تلفن را از پریز خارج و آن را به قسمتPHONE  در میکرو فیلتر وصل کرد. اکنون می‌توان مودم را روشن کرد و منتظر ماند تا چراغ‌های چشمک‌زن در وضعیت ثابتی قرار گیرند.

اگر قرار است از تلفن ثابت خانگی برای اتصال به مودم استفاده ‌شود، بهتر است برای آشنایی با مراحل راه‌ اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن به تلفن، مواردی را رعایت کرد. برای این منظور ابتدا باید مودم را به اینترنت وصل و سپس یک سر کابل تلفن را به کانکتور و سر دیگر آن را به اولین جایگاه مودم وصل کرد. اگر صدای شماره‌گیری تلفن شنیده می‌شود، اتصال به درستی برقرار شده و می‌توان به اینترنت متصل شد. اگر پس از جای‌گذاری سوکت‌ها و روشن شدن مودم، باز هم اتصال برقرار نشد یا چراغ‌های چشمک‌زن در وضعیت ثابتی قرار نگرفت، باید اتصال درست میکرو فیلتر، کابل اتصال مودم به تلفن ثابت و دو لاین بودن پریز تلفن را (در صورت دولاین بودن پریز تلفن مورد استفاده) بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کرد.

راز آسمان پایتخت

مودم اینترنت - کاماپرس

روش راه ‌اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن از طریق کامپیوتر

استفاده از کابل USB: در این شیوه با استفاده از کابل‌های فیبر نوری، اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. برای این منظور ابتدا باید کابل خط تلفن طوسی رنگ در پشت مودم نصب و سر دیگر آن به درگاه خروجی تلفن متصل و سپس آداپتور به مودم و پریز برق وصل شود. اکنون کابلUSB  موجود در جعبه مودم را باید متصل کرد؛ به طوریکه یک سر آن به درگاهUSB  پشت مودم و سر دیگر آن به خروجی پشت کیس متصل شود. حال با روشن کردن مودم باید منتظر ثابت شدن وضعیت چراغ‌های چشمک زن مودم شد.

استفاده از کابل شبکه LAN: برای این منظور باید یک سر کابل را به درگاه زرد رنگ اینترنت پشت مودم و سر دیگر آن را به خروجی پشت کیس کامپیوتر متصل کرد. پورت‌هایLAN  مودم از شماره 1 تا 5 کدگذاری شده، اما تفاوتی در نحوه اتصال و جایگذاری کابل نمی‌کند. سپس تنظیمات مربوط به کارت شبکه را باید روی سیستم بررسی و تنظیم کرد. اکنون اگر چراغ چشمک‌زنLAN  روی مودم وضعیت ثابتی داشت، اتصال صحیح است.

مودم اینترنت - کاماپرس

راه اندازی اینترنت مودم منزل و تنظیمات آن با «رایانه کمک»

رایانه کمک، اولین مرکز پاسخگویی به سوالات رایانه‌ای و تلفن همراه به صورت تلفنی بوده که از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با کارشناسان مجرب خود به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات کاربران است.

کاربران برای استفاده از خدمات پشتیبانی رایانه کمک می‌توانند با شماره تلفن 9099071540 تماس بگیرند؛ هزینه مکالمه با کارشناسان کمک رایانه روی قبض تلفن محاسبه و اعمال خواهد شد. همچنین می‌توان از طریق شماره تلفن 0217129 از خدمات پشتیبانی آنلاین رایانه کمک به صورت اعتباری نیز استفاده و هزینه آن را از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب پرداخت کرد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی https://www.rayanehkomak.com مراجعه کنند‌.

انتهای پیام

مرتبط با : رایانه کمک
رایانه کمک
ایده سبز
آهن رویال
دادپویان
اوج آرام
آریاپی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز