کوچ اجاره نشین ها به محله های دور افتاده

تورهای مسافرتی لحظه آخر

زنگ خطر افزایش افسارگسیخته اجاره بها در فصل نقل و انتقال مستاجران از هم اکنون به صدا درآمده و مشاوران املاک نیز از افزایش تقاضای اجاره مسکن در مناطق حاشیه ای و ارزان تر شهر به دلیل گرانی شدید اجاره در محله های متوسط و بالا خبر می دهند.

به گزارش کاماپرس، افزایش اجاره در دو سال گذشته به حدی بوده که مستاجران فشار کمرشکن این هزینه را به سختی در زندگی خود تحمل می کنند اما به نظر می رسد امسال گرانی اجاره به سطح بی سابقه ای برسد که توان پرداخت آن برای اغلب مستاجران امکان ناپذیر شود.

علت به صدا درآمدن زنگ خطر جهش شدید اجاره بها ، گرانی قیمت مسکن است که اخبار آن تحت تاثیر اخبار دیگری از قبیل افزایش های شاخص بورس و قیمت سکه و خبرهای سیاسی و اجتماعی قرار گرفته و صحبت چندانی راجعه به گرانی خانه نشده است.این درحالیست که بنا به اعلام همشهری آمارها از پیشی گرفتن رشد تورم اجاره‌بها از تورم کل و تشدید فشار به مستأجران حکایت دارد.

خطر رشد 300 درصدی اجاره نسبت به 3 سال قبل

به باور کارشناسان اگر سازوکار بازار اجاره‌ساماندهی نشود، به‌واسطه رشد حدود ٣٠٠ درصدی قیمت مسکن در ٣ سال اخیر، شاخص اجاره‌بها نیز می‌تواند در ماه‌های پیش‌رو تا محدوده ٣٠٠ درصدی نسبت به قیمت‌های ٣ سال قبل رشد کند. برخی از مشاوران املاک اظهار می کنند که امسال نیز بخش زیادی از جست‌وجوگران واحدهای اجاری را کسانی تشکیل می‌دهند که در محلات بالاتر ساکن بوده‌اند و به‌واسطه ناتوانی مالی به‌دنبال سکونت در محلاتی ارزان‌تر هستند.

راز آسمان پایتخت

بررسی آمارهای سرشماری‌های گذشته نشان می‌دهد از سال٨۵ تا ٩۵، ضریب اجاره‌نشینی در کل کشور ٣۴.٨ درصد و در شهر تهران ۴٢ درصد رشد کرده، درحالی‌که در همین دوره زمانی تعداد کل واحدهای مسکونی کشور ۴٣.۴ درصد افزایش داشته و درصورت توانمند شدن خانوارها، امکان کاهش ضریب اجاره‌نشینی وجود داشته است.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز