کوتاه ترین و بلندترین جنگ تاریخ کدام است؟ (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

تاریخ بشر پر است از جنگ هایی که به منظور سلطه جویی، تصرف سرزمین هایی بهتر و یا به قدرت رساندن یک فرد مشخص انجام گرفته است. هر جنگ دلیل متفاوتی داشته و به مدت زمانش نیز فرق می کرده است؛ گاهی اوقات یک جنگ ظرف چند دقیقه به پایان رسیده است و گاهی نیز چندین سال به طول انجامیده است تا طرف برنده مشخص بشود. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که کوتاه ترین جنگ های تاریخ را به شما معرفی می کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، یکی از بزرگترین و کوتاه ترین جنگ های تاریخ در سال 1971 بین هند و پاکستان در گرفت. مهم ترین نتیجه این جنگ این بود که بنگلادش آزادی اش را به دست آورد. جنگ آزادی بنگلادش به دنبال مناقشه هایی به وقوع پیوست که در سال 1970 بعد از انتخابات پاکستان، بین اهالی شرق و غرب پاکستان به وجود آمد بود. بخش غربی هند وارد این مناقشه شد و در مدت کمی بعد از آن یکی از کوتاه ترین جنگ های تاریخ شکل گرفت.

جنگ هند و پاکستان زمانی شروع شد که نیروی هوایی پاکستان به یازده پایگاه هوایی هند حمله کرد و باعث افزایش تنش بین دو کشور شد. این جنگ سیزده روزه از سوم تا شانزدهم سال 1971 میلادی طول کشید، بازنده آن پاکستان بود و کشور بنگلادش در نتیجه این جنگ شکل گرفت.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز