با نحوه دریافت ویزا دبی قبل از سفر به عروس خلیج فارس آشنا شوید

ویزا دبی-کاماپرس

وجود برج خلیفه، جزایر پالم، بلندترین مرکز خرید جهان، بزرگترین جشنواره خرید، بزرگترین پنل اکریلیک جهان، سبک زندگی سالم، بزرگترین آبنمای جهان، موزه‌های بسیار، پارک آبی و بسیاری دیگر از جاذبه‌ها سبب شده تا سفر به دبی یکی از مقاصد پر رفت‌وآمد باشد؛ اما شرط بی چون و چرای ورود به این شهر تماشایی، دریافت ویزا دبی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از یلداسیر، دبی لقبی دارد به نام «عروس خلیج فارس» که باتوجه به جاذبه‌ها و زرق‌وبرق‌هایش لقبی بسیار برازنده است. اما دبی فقط برای گردشگری نبوده و بسیاری نیز به سبب رونق اقتصادی و پیشرفتی که در آن رخ داده، برای تحصیل و کار نیز از آن استقبال می‌کنند. اما ورود به دبی برای گردشگری، تحصیل، کار و.. مستلزم دریافت ویزا دبی یا همان ویزای امارات است که اگر این امر صورت نگیرد، به هیچ وجه امکان ورود به امارات متحده امکان‌پذیر نخواهد بود.

انواع ویزا دبی

ویزا دبی به انواع توریستی، کاری، ترانزیت و تحصیلی تقسیم می‎‌شود؛ تمامی این ویزاها نیز در دو گروه «یکبار ورود» و «چندبار ورود» ارائه می‌شوند. قیمت ویزا دبی نسبت به مدت زمان یا نوع آن متفاوت است و تمامی ویزاها دارای بیمه مسافرتی هستند که کمتر از 24 ساعت صادر می‌شوند.

از انواع ویزاهای توریستی می‌توان به 14 ورزه با مدت اقامت 14 روز، ویزا 30 روزه سینگل با مدت اقامت 29 روز، ویزا 30 روزه مولتی با مدت اقامت 29 روز، ویزا 90 روزه سینگل با مدت اقامت 89 روز، ویزا 90 روزه مولتی با مدت اقامت 89 روز و ویزا 96 ساعته با مدت اقامت 4 روزه و… اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است که ویزا کاری دبی باید توسط شرکتی که فرد استخدام شده اقدام شود.

دبی-کاماپرس

برای دریافت ویزای دبی به چه مدارکی احتیاج است و چگونه صادر می‌شود؟

برای دریافت ویزا دبی به مدارکی همچون گذرنامه با اعتبار بالای 6 ماه، کارت ملی، شناسنامه، عکس رنگی 3 در 4 با پشت زمینه سفید همچنین کارت واکسن دیجیتال احتیاج است.

دریافت ویزا برای خانم‌های زیر 18 سال با والدین امکان‌پذیر است زیرا نمی‌توانند به صورت انفرادی ویزا دبی را دریافت کنند اما اگر خانمی سنی بیش از 18 سال داشته باشد در صورت داشتن پاسپورت می‌تواند ویزا دبی را به صورت انفرادی اخذ کند.

شرایط دریافت ویزا دبی برای آقایان به صورت انفرادی با سنی کمتر از 18 سال با ارائه شناسنامه یا پاسپورت والدین امکان‌پذیر است اما اگر سنی بیش از 18 سال داشته باشند ارائه پاسپورت برای دریافت ویزا کفایت می‌کند.

ویزا دبی-کاماپرس

چرا ویزا دبی ریجکت می‌شود؟

افراد پس از آنکه برای ویزا دبی اقدام کردند، می‌توانند بین 24 تا 72 ساعت آن  را دریافت کنند؛ مگر آنکه ویزایی به دلیل مشکلات امنیتی صادر نشده باشد.

حضور در بلک لیست امنیتی دبی، تخلف در سفر قبلی، باز بودن پرونده در دبی بر اثر اقداماتی همچون دزدی یا…، اقدام به دریافت ویزا از دو مرجع مختلف، پرونده کیفری در ایران و ممنوع خروجی سبب ریجکت شدن ویزا دبی خواهد شد.

البته پس از ریجکت ویزا در صورتی که مشکلی نباشد باید پیگیری صورت گیرد که در صورت امکان رفع ریجکت، این امر انجام خواهد شد و فرد می‌تواند ویزا دبی خود را دریافت کند.

نحوه تمدید ویزای دبی

نکته قابل ذکر برای تمدید ویزای دبی این است که باید از همان آژانس یا کارگزاری که ویزا را دریافت کرده‌اید تمدید نیز در همان‌جا انجام شود زیرا آژانس یا کارگزاری‌های دیگر امکان تمدید ویزا را ندارند. اگر تاریخ اعتبار ویزا دبی به اتمام برسد و فرد بدون تمدید همچنان در آنجا بماند، باید بابت هر روز اقامت بدون تمدید، جریمه پرداخت شود. در صورتی‌که فرد می‌تواند با هماهنگی آژانس مربوطه به راحتی ویزا دبی خود را تمدید کند.

ویزا دبی را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که گفته شد یکی از لازمه‌های سفر به دبی اخذ ویزای دبی قبل از ورود است که البته شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی شهروندان اروپایی نیاز به دریافت آن ندارند. ویزا دبی توسط کارگزاری‌ها و شرکت‌های هواپیمایی صورت می‌گیرد که یلداسیر سعی داشته با ارائه این خدمت سفر به دبی را آسان کند. این آژانس مسافرتی انواع ویزا دبی را برای متقاضیان ارائه می‌دهد که هر فرد نسبت به شرایط خود می‌تواند ویزای موردنظر خود را دریافت کند.

انتهای پیام

مرتبط با : یلدا سیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز