چگونه به صورت آنلاین ضمانت نامه بانکی بگیریم؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

افزایش امنیت و تسریع در فرایند صدور، کنترل و نظارت بانکی سبب شده تا سیستم صدور ضمانت نامه‌ها به صورت الکترونیکی فعالیت کنند و این امکان را برای بانک مرکزی فراهم می‌آورد تا از ضمانتنامه‌های صادر شده به صورت آنلاین و متمرکز در شبکه بانکی مطلع شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ضمانت بانکی، سندی است بهادار که توسط بانک عامل صادر می‌شود و بر اساس درخواست مکتوب متقاضی صدور ضمانت نامه و دارای مبلغ و تاریخ مشخص است. با آغاز به کار سامانه آنلاین صدور ضمانت‌ها از این پس ذینفعان ضمانتنامه های بانکی می‌توانند از اصالت ضمانتنامه‌های دریافتی اطمینان داشته باشند زیرا امکان استعلام ضمانت نامه آنها نیز فراهم شده است. با کاماپرس همراه باشید تا ضمن معرفی ضمانت‌نامه‌های بانک سامان از مزایای آن نیز باخبر شوید.

ضمانت‌نامه پیش‌پرداخت

به‌منظور اطمینان کارفرما از این امر که وجوه پیش‌پرداختی به پیمانکار به مصرف دیگری غیر از انجام تعهدات در قرارداد و ارتباط حقوقی بین آن‌ها نمی‌رسد، این ضمانت‌نامه به درخواست پیمانکار و به نفع کارفرما صادر می‌شود.

مزایا

انعطاف در دریافت کارمزد صدور ضمانت‌نامه با توجه به نوع وثایق و تضمینات و نوع ضمانت‌نامه از جمله مزایای ضمانت‌نامه‌های بانک سامان است. همچنین بخش یا درصدی از مبلغ وجه ضمانت که در سپرده‌ای بدون تعلق نرخ سود و به نام سپرده نقدی ضمانت‌خواه نگهداری می‌شود حداقل 5درصد است.

راز آسمان پایتخت

خوب است بدانید، حداکثر مدت ضمانت‌نامه یکسال است. موضوع قرار یا هر رابطه حقوقی بین ضمانت‌خواه و ذی‌نفع ضمانت‌نامه با موضوع فعالیت ضمانت‌خواه و ذی‌نفع مرتبط و متناسب باشد.حقوق ضمانت‌نامه غیرقابل‌انتقال است، به عبارتی ذی‌نفع حق واگذاری حقوق خود به شخص ثالث را ندارد. همچنین ضمانت‌نامه قابل تنزیل نیست.

برای دریافت این محصول چه شرایطی باید داشته باشیم؟

تمامی اشخاص حقیقی دارای 18 سال تمام که سابقه چک برگشتی یا بدهی غیر جاری در سیستم بانکی ندارند می‌توانند این محصول را دریافت کنند.

در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و شماره ثبت و شناسه ملی دریافت کرده و تمامی مدیران، اعضای هیئت‌مدیره و امضا داران دارای سابقه چک برگشتی یا بدهی غیر جاری در سیستم بانکی ندارند از جمله شرایطی است که تمامی اشخاص حقوقی باید داشته باشند تا امکان استفاده از این محصول برایشان فراهم شود.

انتهای پیام

مرتبط با : بانک سامان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز