چرا رشد بازار سرمایه مانند گذشته دندان گیر نیست؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بورس با رشد اندکی که امروز داشت کار خود را به پایان رساند. در حال حاضر شاخص کل بورس با افزایش 3 هزار و 450 واحدی نسبت به دیروز، در محدوده یک میلیون و 434 هزار و 392 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن هم 237 واحد رشد کرد و به مرز 384 هزار و 930 واحدی رسید. اما به نظر معامله گران بورس هنوز هم شرایط چندان دقیقی ندارد و رشد آن به حد مطلوبی نرسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس و سرمایه اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز 898 هزار و 584 معامله به ارزش 729 هزار و 685 میلیارد ریال در بورس انجام شد. نمادهای «نوری»، «خودرو» و «رمپنا» بیشترین اثر را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت پایانی هم مربوط به نمادهای «خکمک»، «دزهراوی» و «سمگا» بود.

به گفته تیمور رحمانی، کارشناس اقتصادی، دو راه برای حمایت بازار سرمایه وجود دارد یکی اینکه تورم آزاد گذاشته شود تا به سطوح بالاتری رسیده و افت قیمت سهام و ضرر سرمایه گذاران جبران شود. راه حل دوم این است که با حمایت از طریق افزایش حجم تولید و فروش و سود عملیاتی شرکت‌ها نگهداری سهام جذاب شود و بهبود قیمت سهام به طور خودکار اتفاق بیفتد. از نظر اقتصاد کلان برای اینکه جبران ضرر سرمایه گذاران با بهبود رفاه اجتماعی همراه شود باید روی روش دوم متمرکز شد.

راز آسمان پایتخت

احبار مرتبط را دنبال کنید:

اثر رفع تحریم‌ها بر شرایط بورس

در صورت برداشته شدن تحریم‌ها و افزایش روابط مالی و اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا، سودآوری کسب و کارهای شرکت‌ها بهبود پیدا خواهد کرد. از طرفی اگر دولت سرکوب نرخ ارز را کنار بگذارد و اجازه دهد نرخ ارز طبق دلایل بنیادی افزایش پیدا کند، شرکت‌های صادرات محور همچنان سودآوری خود را خواهند داشت.

به نظر تیمور رحمانی، دولت تا حد امکان باید از مداخله در بازار سرمایه بکاهد و اجازه دهد که این بخش مانند دیگر بازارهای دنیا در مسیر خود حرکت کند.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز