حقیقی ها دوباره به بورس اعتماد کردند

تورهای مسافرتی لحظه آخر

طی روز گذشته شاخص کل بورس رشد قدرتمندی داشت. ضمن اینکه دیروز میزان ورود پول حقیقی به بازار بورس و نرخ بهره بین بانکی بالا رفت. تغییر برنامه فروش اوراق بدهی دولت هم دیگر سیگنالی بود که باعث رشد شاخص کل بورس شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، دیروز ورود پول حقیقی به بازار سهام با شدت بیشتری دنبال شد. ضمن اینکه براساس آمار اعلامی بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی بار دیگر در مسیر افزایشی بالای 20 درصد قرار گرفت. همچنین برنامه فروش اوراق بدهی دولت توسط بانک مرکزی لغو شد و همه این‌ها دست به دست هم داد تا روز گذشته بازار روند کاملا مثبتی داشته باشد.

قبلا فعالان و تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که ورود پول حقیقی به بازار بورس بهبود پیدا خواهد کرد. تغییر الگوی رفتار حقیقی‌ها بعد از جلسه وزیر اقتصاد با حقوقی‌ها آرام آرام قوت گرفت. پس از سفارش‌های خرید حقوقی‌ها از هفته گذشته، روز شنبه این جریان غالب شد و حقیقی‌های بازار رفته رفته مسیر ورود پول را شدت بخشیدند. به همین دلیل سمت تقاضا در روز شنبه قوت گرفت.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

هیجانات معامله گران عامل عدم رشد شاخص کل

قاعدتا با پیشروی خریداران و رشد پول حقیقی، شاخص کل هم افزایشی خواهد بود. با توجه بالا بودن ارزش معاملات خرد در روز شنبه و جریان ورودی پول حقیقی‌ها، تحلیلگران و کارشناسان بازار سرمایه وضعیت تقاضا را در روز جاری را مطلوب پیش بینی کرده‌اند. هر چند که برخی سیگنال‌ها ممکن است بازار سهام را طی روز جاری با چالش مواجه کند.

بنابراین این فرضیه را هم باید در نظر گرفت که اگر دوباره تردید خریداران در مسیر هیجانات آن‌ها قرار بگیرد این وضعیت دوباره مسیر رو به جلوی شاخص را متوقف کرده یا حتی آن را برعکس می‌کند. یکی از عیب‌های الگوی رفتاری بورس بازان هم همین موضوع است که به صورت هیجانی در موقعیت خرید و فروش قرار می‌گیرند.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز