پایان کار این هفته بورس با ورود سرمایه 100 میلیارد تومانی!

شاخص کل بورس آخرین روز کاری هفته جاری را با رشد 22 هزار و 353 واحدی نسبت به روز گذشته به پایان رساند. این شاخص اکنون در محدوده یک میلیون و 398 هزار و 445 واحدی قرار دارد. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 7 هزار و 727 واحد بالا رفت و به مرز 374 هزار و 353 واحدی رسید. بالاخره امروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و هزار میلیارد ریال پول حقیقی به این بخش ورود پیدا کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری 755 هزار و 848 معامله به ارزش 64 هزار و 772 میلیارد ریال در بازار بورس انجام شد. نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «شپدیس» بیشترین اثر را در شاخص کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت هم به نمادهای «انرژی3»، «شفا» و «پیزد» مربوط می‌شد. سرانجام بعد از 12 روز، سرمایه هزار میلیارد ریالی در بازار بورس ورود پیدا کرد. بیشترین ورود پول حقیقی طی روز جاری مربوط به سهام «شپدیس» بود که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 400 میلیارد ریال اعلام شد. پس از شپدیس، «سمگا» و «وصنعت» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

اخبار روز را از دست ندهید:

آریاک سفر

اثرگذاری رفتار سهامداران بر ریزش شاخص کل

حسین سلاح‌ورزی، عضو شورای عالی بورس، اعلام کرده که در بررسی‌های صورت گرفته درباره عوامل موثر بر ریزش شاخص کل بورس، رفتار سهامداران هم در این شرایط اثر داشته است. سلاح‌ورزی معتقد است که در دوره‌ها و سال‌های گذشته هم چنین شرایطی در بازار به وجود آمده، بنابراین شرایط نوسانی در بازار چندان نگران کننده به نظر نمی‌رسد و سهامداران نباید با تصمیمات عجولانه خود منجر به روند دور از منطق بازار شوند.

به گفته این عضو شورای عالی بورس، با قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار صعودی طی ماه‌های گذشته، تعداد زیادی سهامداران و افراد تازه وارد غیرحرفه‌ای به قصد کسب سودهای کلان و انتظارات غیرواقع بینانه، از طریق فروش دارایی‌ها و اغلب دریافت وام وارد این بازار شدند و سرمایه‌های زیادی را به این بخش منتقل کردند، اما با نزول شاخص این افراد زیان زیادی دیدند.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز