ریزش های بورس چه زمانی تمام می شود؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

هیجانات بورس همچنان ادامه دار است و این موضوع امروز شاخص کل بورس را ریزشی کرد. طی روز جاری شاخص کل بورس 9 هزار و 690 واحد سقوط کرد و به مرز یک میلیون و 430 هزار و 961 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز هزار و 559 واحد کم شد و در محدوده 384 هزار و 696 واحدی قرار گرفت. شاید هیجانات معامله گران بورس باعث این شرایط می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در بازار بورس امروز یک میلیون و 91 هزار و 730 معامله به ارزش 112 هزار و 495 میلیارد ریال انجام شد. نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فارس» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. محمد ناطقی، کارشناس فعال بازار سرمایه، در گفت و گو با بورس نیوز عنوان کرد که شاید رفتار دولت باعث نوسانات مقطعی در بازار شود اما عموما بخش سرمایه تحت تاثیر رفتار دولت‌ها حرکت نمی‌کند.

سال گذشته که ابهاماتی درباره ریاست جمهوری مجدد ترامپ و افزایش شدید نرخ دلار شکل گرفته بود، بسیاری از افراد سرمایه‌های خود را به بورس منتقل کردند و با هجوم یکباره باعث ایجاد حباب در این بازار شدند. پس از آن با تغییر انتظارات تورمی عده‌ای زیان زیادی دیدند و مشکلاتی برای این بازار به وجود آمد.

اخبار مرتبط بورسی را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

بالاخره بورس متعادل خواهد شد

اما در حال حاضر شرایط بورس کاملا برعکس سال گذشته است. اکنون کاهش انتظارات تورمی سبب شده تا بازار سرمایه دچار حباب منفی شود! شرایط حال حاضر بازار سرمایه به گونه‌ای است که با قاطعیت نمی‌توان درباره پایان روزهای منفی بورس و شروع روند صعودی آن نظری ارائه داد.

اما حقیقت این است که دیر با زود بازار سرمایه تعادل پیدا خواهد کرد و سهم‌ها به قیمت واقعی خود خواهند رسید. محمد ناطقی بیان کرده که در یک بازه زمانی بلند مدت، بازار سرمایه مناسب‌ترین مکان برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود، اما این به معنای یک رشد شارپ و سریع در بازار نیست.

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز