پیش فروش خودرو های سایپا و ایران خودرو : شرط پیش پرداخت لغو شد

لست سکند

وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین اطلاعیه مربوط به شرایط شرکت در پیش فروش خودرو ، شرط پرداخت نیمی از مبلغ قطعی خودرو در هنگام ثبت نام در قرعه کشی را لغو کرد.

به گزارش کاماپرس، شرط پرداخت نیمی از قیمت قطعی خودرو که موجب انتقاداتی به طرح پیش فروش فوق العاده خودرو شده بود با دستور سرپرست وزارت صمت لغو شد. این شرط به دنبال خود شرط مناقشه برانگیز دیگری نیز داشت که بر اساس آن فردی که در قرعه کشی خودرو برنده می شد باید ظرف 48 ساعت الباقی مبلغ خودرو را به حساب خودروسازان واریز می کرد.

اجرای این شروط با مشکلات فراوانی برای متقاضیان مواجه می شد و به این دلیل با دستور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودورسازان – ایران خودرو و سایپا – در پیش ثبت‌نام متقاضیان در طرح فروش ویژه خودرو حق دریافت هیچ‌گونه وجهی از متقاضیان جهت حضور در قرعه‌کشی را نخواهند داشت.

100واریز درصد وجه خودرو بعد از برنده شدن در قرعه کشی

بنابراین بر اساس تغییر در برنامه زمان‌بندی پیش فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام و بر اساس ضوابط تعیین شده از سوی کمیته خودرو، قرعه‌کشی با نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و در حضور نمایندگان رسانه‌های جمعی، صورت پذیرفته و صرفاً حائزین شرایط مطابق با قرعه‌کشی انجام شده، ملزم به پرداخت وجه خودرو خواهند بود.

راز آسمان پایتخت

وزارت صنعت در اطلاعیه خود تاکید کرده است در هیچیک از مراحل ثبت‌نام، متقاضیان خرید خودرو ملزم به پرداخت وجه نخواهند بود و واریز ۱۰۰ درصد وجه خودرو تنها از سوی افرادی صورت خواهد پذیرفت که بر اساس قرعه‌کشی انجام شده، حائز شرایط تشخیص داده شوند.

شایان ذکر است شرایط شرکت در پیش فروش خودرو های سایپا و ایران خودرو به منظور حذف واسطه ها و رسیدن خودرو به مصرف کنندگان واقعی طراحی شده بود اما برخی کارشناسان این شرایط را مانع حضور مصرف کنندگان واقعی در این طرح دانسته بودند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران خودروسایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز