پردرآمدترین شغل دنیا در ایران ناشناخته است

لست سکند

اگر همچنان فکر می‌کنید باید جراح یا سلیبریتی سینما یا موسیقی یا ورزش شوید تا به درآمد هنگفت دست پیدا کنید، باید بدانید همیشه هم اینطور نیست و گاهی اگر به عنوان یک مدیر اجرایی توانمند ایفای نقش کنید – شغلی که در ایران کم و بیش ناشناخته است –  پردرآمدترین شغل دنیا را در اختیار خواهید داشت.

به گزارش کاماپرس داده‌های تازه، از رده‌بندی پردرآمدترین مشاغل در اروپا و آمریکا نشان می‌دهد که افرادی که در حوزه های تکنولوژی، کسب وکار و سلامت فعال هستند، پردرآمدترین مشاغل را در اختیار دارند.

بد نیست بدانیم مدیر اجرایی (Executive director) اصطلاحی است که اغلب برای اشاره به سمت هایی چون مدیر امور اجرایی، مدیر عملیات یا ریاست اجرایی یک شرکت، سازمان یا موسسه بکار برده می‌شود. این مدیران چشم‌انداز سازمان خود را تنظیم می‌کنند و در نتیجه مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ، گاهی اوقات به سطح بالایی از شهرت نیز می‌رسند. در ایران مدیر اجرایی سمت چندان شناخته شده ای نیست و در چارت کمتر شرکتی این سمت را می‌توان مشاهده کرد.

حقوق 430 هزار دلاری مدیران اجرایی

حالا و در گزارشی تازه، مدیران اجرایی رتبه اول مشاغل پردرآمد دنیا را هم از آن خود کرده‌اند و افرادی که در این جایگاه در کشورهای آمریکایی و اروپایی مشغول به کاراند سالانه به طور میانگین به ترتیب ۴۳۰ و ۲۹۵ هزار دلار درآمد دارند. بنا به اعلام خبرآنلاین، رتبه دوم پردرآمدترین مشاغل دنیا هم به متخصصان بیهوشی تعلق دارد که میانگین حقوق سالانه آن ها در کشورهای آمریکایی ۴۱۰هزار دلار است و در کشورهای اروپایی نیز میانگین حقوق این افراد ۲۷۵ هزار دلار است.

راز آسمان پایتخت

در این جدول، جراحان سومین شغل پردرآمدن دنیا را در اختیار دارند و میانگین درآمد سالانه آنها در کشورهای آمریکایی و اروپایی به ترتیب ۳۹۶ و ۲۲۰ هزار دلار است.

جایگاه چهارم پردرآمدترین شغل دنیا به ارتودنتیست ها تعلق دارد و میانگین درآمد سالانه این افراد در کشورهای آمریکایی و اروپایی به ترتیب ۲۹۵ و ۳۲۷ هزار دلار است.

بازیگری با میانگین درآمد سالانه ۲۳۵ و ۱۶۷ هزار دلار به ترتیب در اروپا و آمریکا، در رده پنجم است.

دندان پزشکی ششمین شغل پردرآمد دنیا است و افرادی که در این حوزه مشغول به کاراند به ترتیب در کشورهای آمریکایی و اروپایی سالانه به طور میانگین ۲۲۵ و ۱۳۵ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

بر اساس این گزارش، وکلا ، مهندسان، مدیران آی‌تی و مدیران بازاریابی به ترتیب در رده ‌های هفتم تا دهم پردآمدترین مشاغل دنیا ایستاده‌اند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز