پرداخت حقوق 7 میلیونی به این دانشجویان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

معاون آموزشی وزارت علوم، گفت: در صورت تصویب مجلس،۵۰ درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاهی بورس صنعت شده و از این طریق اشتغال آنان تضمین می‌شود.

به گزارش کاماپرس، دکتر قاسم عمو عابدینی از برنامه‌ریزی برای بورسیه ۷۰ هزار دانشجو در کنکور ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: این مساله به صورت قانون در برنامه هفتم توسعه وجود دارد و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد. در این راستا سال گذشته تنها دانشگاه یزد بورس صنعت را اجرایی کرد ولی امسال تعداد آن به ۵۰ دانشگاه  رسید. امیدواریم با تصویب این طرح در مجلس، نیمی از ظرفیت صندلی‌های دانشگاه‌ بورسیه شود.

بیشتر بخوانید:

معاون آموزشی وزیر علوم درباره بورسیه دانشجویان از دوره کارشناسی نیز، گفت: از ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ متقاضی با روش جدید بورس شده‌اند و ۴۰ واحد آن‌ها در اختیار صنعت است. امسال نیز 5 هزار دانشجو بورس شدند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم در دفترچه کنکور 1403 به ۷۰ هزار بورس افزایش می‌یابد.

وی بیان اینکه دانشجویان بورسیه ماهانه ۳ تا ۷ میلیون حقوق می‌گیرد، گفت: این دسته از دانشجویان بیمه بوده و 8 درس خاص صنعت مربوطه را پاس می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

به گزارش ایسنا، عمو عابدینی در پایان با اشاره به آغاز فعالیت دانشگاه‌های حکمت بنیان از سال آینده، ادامه داد: دانشگاه‌های برتر می‌توانند نسبت به تاسیس دانشکده «علوم و فناوری‌های راهبردی» اقدام کنند. مقطع تحصیلی این دانشکده‌ها از دیپلم به کارشناسی ارشد و از کارشناسی به دکتری بوده و رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور در آن پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام

 

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز