شرایط اخد بورسیه فول ‌فاند ترکیه

بورسیه ترکیه-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

دریافت بورسیه ترکیه با توجه به مزیت‌های آن از جمله پوشش قابل توجه هزینه‌های تحصیل شامل شهریه دانشگاه، خوابگاه، رفت و آمد و بیمه درمانی، گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است.

به گزارش کاماپرس، کشور ترکیه به‌واسطه نزدیکی به ایران، رفت و آمد آسان و بدون نیاز به ویزا و آموزش عالی معتبر، به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان تبدیل شده است. از طرفی دولت ترکیه بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته که شرایط تحصیل نیمه رایگان و حتی رایگان در ترکیه را برای آنان فراهم می‌کند. با اخذ بورسیه ترکیه می‌توان با کم‌ترین هزینه در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کرد و پس از آن وارد بازار کار شد.

در این گزارش به معرفی کامل شرایط اخذ بورسیه ترکیه در سال 2023 ‌پرداخته شده است.

انواع بورسیه تحصیلی در ترکیه

انواع بورسیه تحصیلی ترکیه که دولت این کشور برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته، در ادامه معرفی شده است.

بورسیه فول فاند: بورسیه فول فاند ترکیه که از سوی برخی از دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود، بهترین نوع اسکالرشیپ تحصیلی یا همان بورسیه تحصیلی در ترکیه است که تمامی هزینه‌های دانشجو اعم از تحصیل، حمل و نقل، درمان، خوابگاه، بیمه و امثال آن را شامل می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بورسیه درصدی: دولت ترکیه با توجه به مدارک، رزومه و پروژه‌های دانشجویان، بورسیه‌های درصدی شامل 20 درصدی، 50 درصدی و حتی 100 درصدی را برای آنان در نظر گرفته است. این نوع بورسیه برای افرادی که در آزمون یوس یا ست که آزمونی برای ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های این کشور است، شرکت کرده یا قصد دارند بدون آزمون در این کشور تحصیل کنند، مناسب است.

بورسیه با دیپلم: برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه با مدرک دیپلم باید وارد سایت بورسلاری به آدرس  turkiyeburslari.gov.tr شده و مدارک لازم به همراه ریزنمرات دیپلم را وارد کرده و ثبت‌نام کرد.

بورسیه 3 تا 10 ماه: این بورسیه برخلاف سایر بورسیه‌‌های تحصیلی ترکیه شامل امکانات و خوابگاه و نظایر آن نمی‌شود. با دریافت این بورسیه، متقاضیان ماهانه 3000 لیر کمک‌هزینه دریافت می‌کنند.

بورسیه موفقیت: این نوع بورسیه علاوه بر امکانات و مزایا، شامل کمک‌هزینه ماهانه نیز می‌شود. این رقم برای مقطع کارشناسی 440 لیر، برای کارشناسی ارشد 595 لیر و برای دکتری 885 لیر است.

بورسیه تحصیلی ترکیه-کاماپرس

چطور شانس دریافت بورسیه ترکیه را بالا ببریم؟

از جمله مواردی که شانس دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه را بالا می‌برد، می‌توان به داشتن نمرات و رزومه خوب، پروپوزال قوی، معدل بالا، مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره قابل قبول در حد 7 و داشتن مقالات تاییده شده ISI اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، نمرات آزمون‌های یوس و ست در ترکیه نیز شانس پذیرش بورسیه ترکیه را بالا می‌برد. دقت داشته باشید که تکمیل مدارک و بارگذاری صحیح و کامل آن‌ها نیز شانس پذیرش در مصاحبه بورسیه ترکیه را افزایش می‌دهد.

شرایط دریافت بورسیه فول فاند ترکیه

شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در سال 2023 شامل داشتن مدرک زبان معتبر، قبولی در آزمون یوس، فارغ‌التحصیلی تا قبل از 21 سپتامبر 2023، دریافت مدرک تحصیلی مقطع قبلی و داشتن معدل بالای 14 در مقطع کارشناسی و حداقل معدل 15 در مقطع کارشناسی ارشد و 18 در مقطع دکتری است.

البته دریافت این بورسیه دارای شرط سنی بوده و عدد آن برای متقاضیان دوره کارشناسی کمتر از 21، کارشناسی ارشد کمتر از 30 و برای مقطع دکتری کمتر از 35 سال است.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه ترکیه

مدارک مورد نیاز برای دریافت این بورسیه شامل پاسپورت معتبر، شناسنامه و کارت ملی، عکس پرسنلی، مدرک فارغ‌التحصیلی آخرین مقطع، فرم درخواست بورسیه به همراه نامه قبولی بورسیه تحصیلی، مدرک زبان، انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، ریزنمرات مقاطع تحصیلی، توصیه‌نامه اساتید دانشگاه و نمره قبولی و مدرک آزمون‌هایی اعم ازYOS ،YDS ،DELF،GMAT و GRE است.

بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های دولتی ترکیه چه امتیازاتی دارد؟

مهم‌ترین امتیازها و مزایای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه از دانشگاه‌های دولتی این کشور شامل برخورداری از اسکان رایگان در خوابگاه، عدم پرداخت شهریه، بیمه درمانی و تحت پوشش بودن تمام هزینه‌های درمان دانشجو، هزینه‌های رفت و آمد دانشجو به ترکیه و حتی پرداخت کمک‌هزینه ماهانه است.

دانشگاه های ترکیه-کاماپرس

هزینه‌های تحصیل در ترکیه

ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی، یکی از کشورهای ارزان برای تحصیل و زندگی محسوب می‌شود. هزینه تحصیل در ترکیه شامل هزینه‌های شهریه دانشگاه، اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، هزینه‌های جانبی تحصیل و امثال آن است. این هزینه‌ها به‌طور متوسط ماهانه 3000 لیر برای هر فرد آب می‌خورد؛ با این حال این مقدار با توجه به کمک هزینه‌های تحصیلی، بورسیه و اسکالرشیپ، امکاناتی همچون خوابگاه دانشجویی و مانند آن متفاوت است.

مهاجر دانش

موسسه مهاجرتی “مهاجر دانش” (http://mohajerdanesh.com)، یک مجموعه تخصصی و فعال در حوزه خدمات مشاوره تحصیلی در ترکیه است. این مجموعه ضمن بهره‌مندی از نیروهای متخصص، در تمام مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه مانند درخواست ویزا، پرداخت هزینه‌های تحصیلی و امثال آن خدمات ویژه‌ای را برای متقاضیان در نظر گرفته است. با انتخاب مجموعه مهاجر دانش می‌توان از مزایای مشاوره تلفنی، مشاوره حضوری، ارزیابی و آماده‌سازی مدارک، ثبت‌نام و پشتیبانی کامل بهره‌مند شد.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آباد مهاجر دانش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز