انواع روش های مهاجرت تحصیلی به چین + بورسیه ها

لست سکند

چین در سال ۲۰۲۱ عدد یک میلیارد و چهارصد و دوازده میلیون نفر جمعیت را ثبت کرده است.در نگاه اول شاید کشوری با این جمعیت برای مهاجرت مناسب نباشد اما بی‌شک دومین اقتصاد بزرگ جهان همیشه گزینه مناسبی برای مهاجرت است. به ویژه اینکه این کشور دانشگاه‌های قابل توجهی دارد که می‌تواند هر کسی را برای مهاجرت به یکی از عجیب‌‌ترین کشورهای دنیا ترغیب کند. در این گزارش به کمک داده‌های وب‌سایت ویتراپو انواع روش‌های مهاجرت تحصیلی به چین را بررسی می‌کنیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اگرچه در این سال‌ها مهاجرت تحصیلی در دوران مدرسه هم طرفداران زیادی دارد اما عمده مهاجرت به چین برای تحصیل در مقطع تحصیلات عالی است. در حال حاضر دانشگاه‌های چین در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند.

دوره لیسانس در دانشگاه‌های چین مثل خیلی از دانشگاه‌های دنیا چهار سال طول می‌کشد. رشته‌های محبوب هم در میان دانشجویان خارجی بیشتر به رشته‌های فنی و مهندسی مربوط می‌شود.  زبان تحصیلی در این مقطع بسته به دانشگاه و رشته، چینی یا انگلیسی خواهد بود. هزینه تحصیل در این مقطع به صورت متوسط سالانه ۳۰۰۰ دلار است و برای پذیرش در دانشگاه‌های چین باید حداقل معدل دیپلم شما ۱۴ باشد.

برای گرفتن یک فوق‌لیسانس در چین باید بین ۳ تا ۵ هزار دلار هزینه کنید. تحصیل در این مقطع بسته به رشته تحصیلی بین دو تا سه سال طول می‌کشد و دانشجویانی که زیر ۳۵ سال دارند شانس بیشتری برای پذیرش در این مقطع دارند. در این مقطع هم دروس به دو زبان چینی و انگلیسی ارائه می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

دوره دکتری در دانشگاه‌های چین در دو مرحله ارائه می‌شود. ابتدا باید در یک مرحله دروس دوره را به صورت تئوری و سر کلاس بگذرانید و در مرحله بعدی باید کاری پژوهشی یا آزمایشگاهی را شروع کرده و از پایان‌نامه‌تان دفاع کنید. این دوره سه تا چهار سال طول می‌کشد و ۵۰۰۰ دلار هزینه دارد. تحصیل در این دوره به مدرک زبان معتبر نیاز دارد.

بورسیه‌های تحصیلی در چین

دانشگاه‌های چینی برای دانشجویان برتر هم بورسیه‌هایی در نظر گرفته‌اند که مشمول دانشجویان خارجی هم می‌شود. عمده این بورسیه‌ها برای مقاطع عالی در نظر گرفته شده است. در ادامه به شش بورسیه دانشگاهی چین نگاهی می‌اندازیم.

۱. بورسیه دوجانبه‌: این بورسیه از طریق سازمان اعزام کننده دانشجو پرداخت می‌شود و تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد.

۲. بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های چین: این بورسیه همه هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد اما در همه دانشگاه‌ها وجود ندارد و رسیدن به آن برای یک دانشجوی مهاجر کمی سخت است. گرچه نشدنی نیست.

۳. بورسیه گریت وال: این بورسیه ویژه یونسکو است و تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. هدف آن حمایت از دانشجویان و پژوهشگران کشورهای در حال توسعه برای مطالعه و پژوهش در چین است و پژوهشگران ارشد می‌توانند از این بورس استفاده کنند.

۴. بورسیه اتحادیه اروپا: این بورسیه تحصیلی با پوشش کامل برای تشویق دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مطالعه و پژوهش در چین است.

۵. بورسیه AUN: این بورسیه تحصیلی کامل برای شبکه دانشگاه آ سه آن و با هدف تشویق دانشجویان، استادان و پژوهشگران کشورهای عضو آ سه آن به تحصیل در چین است و این بورس فقط از تحصیلات تکمیلی حمایت می‌کند.

۵. بورسیه برنامه PIF: این بورسیه تحصیلی کامل برای حمایت از دانشجویان کشورهای جزیره پاسفیک برای مطالعه در چین است.

۶. برنامه WMO: این یک بورس شامل معافیت از شهریه، اقامت رایگان در دانشگاه و بیمه پزشکی جامع بوده و در اختیار سازمان هواشناسی جهانی (WMO) گذاشته شده تا بتواند از دانشجویان بین‌المللی برای مطالعه و انجام تحقیقات هواشناسی، هیدرولوژی و نظارت و مدیریت منابع آب در چین حمایت کند که فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است.

آژانس ویتراپو

موسسه بین‌المللی مهاجرتی ویتراپو یکی از شاخه‌های هلدینگ بین‌المللی الماسینو است. این مجموعه بیش از ۱۴ سال است که در زمینه مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در خارج از کشور فعالیت می‌کند.

امروزه چین در حوزه آموزش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر قصد تحصیل در چین با هزینه ای مقرون به صرفه دارید، می‌توانید از راهنمایی‌ها و مشاوره مجموعه‌های آوات، زنگنه، اوستا، صباویزا استفاده کنید

انتهای پیام

مرتبط با : آواتاوستازنگنهصبا ویزاویتراپو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز