ورود دلالان به خرید صندوق ETF با اجاره کد ملی!

تور لحظه آخری-کاماپرس

پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم ETF در حالی به ایستگاه پایانی خود نزدیک می شود که  دلالان با اجاره کد ملی افراد و استفاده از آن برای خرید واحدهای این صندوق ها ، به این بازار نیز ورود کرده اند.

به گزارش کاماپرس؛ این روزها که بازار ثبت‌نام برای خرید سهام صندوقهای قابل معامله  دولتی یا همان  به اصطلاح بورسی‌ها ETF داغ شده، پیش‌بینی برخی از کارشناسان در خصوص احتمال سوءاستفاده از این نوع از سرمایه‌گذاری‌ها هم کم کم در حال به حقیقت پیوستن است. آنطور که وزارت اقتصاد و دارایی مطلع شده، برخی از دلالان با اجاره کدملی افراد در ازای قیمتهای ناچیز، سهم آنها را خریداری می‌کنند. این وزارتخانه در این خصوص به مردم هشدار داده و با اعلام ارزنده بودن سهام 5 بانک و بیمه حاضر در صندوق واسطه‌گری مالی یکم از مردم خواسته برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی شخصا برای پذیره‌نویسی اقدام کنند.

اجاره کدملی برای پذیره‌نویسی تخلف است

وزارت اقتصاد با صدور پنجمین اطلاعیه در ارتباط با پذیره‌نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم ETF اعلام کرده است از آنجا که سهام منتقل شده به این صندوق ، جزو سهام ارزنده بورس بوده و در راستای افزایش ضریب نفوذ بورس با قیمت های بسیار مناسب (تخفیف ویژه) به متقاضیان واگذار می شود، برخی دلالان با پیشنهاد مبالغ ناچیز، نسبت به اجاره کد ملی افراد اقدام می کنند که این اقدام تخلف محسوب شده و پیگیرد قانونی دارد.

راز آسمان پایتخت

بنابراین موکداً توصیه می‌شود مرم در این خصوص مراقبت کرده و با توجه به جذابیت این سهام، شخصاً نسبت به پذیره نویسی برای خود و افراد خانواده اقدام کنند.

این اطلاعیه همچنین یادآوری کرده که مهلت بهره مندی از مزایای تخفیف قابل توجه سهام این صندوق ساعت ٢٤ روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت بوده و تمدید نخواهد شد. لذا با توجه به احتمال ترافیک سامانه ای و امکان بروز اختلال در سامانه ها، متقاضیان تقاضا را به ساعات پایانی موکول نکنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “ورود دلالان به خرید صندوق ETF با اجاره کد ملی!

  1. غلامی گفته:

    سلام.اخه معلوم نیست برای فقرااین سهام سوداوری خوبی داره یابازهم به نفع اقشارپولداره.مامردیم دربی پولی.باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز