اقامتگاهی پرماجرا در جریزه هرمز برای نوروز 1403

همه چیز درباره اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز

اقامتگاه ماجرا همان‌طور که از معماری متفاوت ولی آشنای آن پیداست دارای ماجراهای گوناگونی است. درواقع این اقامتگاه از طبیعت رنگی جزیره هرمز و فرهنگ بومی مردمان آنجا الهام گرفته و تبدیل به مکانی مدرن برای استراحت گردشگران و مسافران شده است. اقامتگاه ماجرا توسط گروه‌های هنری فعال در جزیره که ایده‌پرداز و مجری ساخت فرش‌های خاکی بودند، ساخته شد. این گروه‌ها برای شروع کار از سرمایه‌گذاران و طراحان مطرح کشور دعوت کردند تا رنگ‌ولعاب جدیدی به جزیره هرمز ببخشند.

کاماپرس در این گزارش، اطلاعات و توضیحات مربوط به اقامتگاه ماجرا در جزیره هرمز را ارایه می‌کند.

ماجرای ساخت اقامتگاه ماجرا

هتل ماجرا با مالکیت گروه‌های هنری بندرعباس و با مشارکت سرمایه‌گذاران و طراحان تهرانی در کنار همکاری و همفکری مردم خونگرم هرمز، ساخته شد. این اقامتگاه درواقع بخش کوچکی از یک ایده بزرگ به نام ایده حضور در هرمز است که از سال 1394 کلیک خورد و هدف آن، استفاده از معماری و شهرسازی، برای بهبود شرایط زندگی مردم هرمز بود. گروه معماری زاو که مجری اصلی این ایده به شمار می‌رود، به غیر از این اقامتگاه، پروژه‌های دیگری هم در جزیره هرمز در دست ساخت دارد.

1-ماجرای ساخت اقامتگاه ماجرا

مساحت ساخت اقامتگاه ماجرا

درواقع شروع ساخت اقامتگاه ماجرا از سال 1397 در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع بود که مساحت زیربنای آن نیز، 4 هزار مترمربع تخمین زده شده است. در ساخت این اقامتگاه تلاش بر این بود که کمترین هزینه اختصاص داده شود که اتفاقا هزینه ساخت این هتل تقریبا نصف هزینه‌ یک پروژه با ابعاد و تکنولوژی مشابه بوده است. نکته جالبی که در مورد این اقامتگاه وجود دارد شکل جالب و خاص آن است که به دلیل بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی مردم و برای حفظ محیط‌زیست جزیره هرمز به این شکل ساخته شده‌ است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

رعایت الگوهای زیست محیطی در ساخت اقامتگاه ماجرا

برخلاف برخی هتل‌ها در سراسر کشور، اقامتگاه ماجرا نه به حریم ساحل تجاوز کرده و نه برای داشتن دید بهتر به دریا، ارتفاع ساختمان را بیشتر کرده است. از آن‌جاکه این اقامتگاه در زمین صاف و هموار ساخته شده، احترام به طبیعت و اصول پایداری زیست‌محیطی در آن بسیار دیده می‌شود. نکته جالبی که در ساخت اقامتگاه ماجرا دیده می‌شود، نحوه قرارگیری گنبدهاست که از بافت محله‌های قدیمی جزیره الهام گرفته شده و علاوه بر آن میدان و کوچه‌ پس‌ کوچه هم دارد. همچنین در این جزیره همه چیز رنگی و پر از حس شادی است که از این ویژگی در ساخت اقامتگاه ماجرا هم استفاده شده است. البته باید بدانید که رنگ‌های استفاده‌شده در بنا شیمیایی هستند و از خاک کمیاب و منحصربه‌فرد هرمز برای رنگ‌آمیزی هیچ‌جای آن استفاده نشده است!

3-رعایت الگوهای ساخت و زیست محیطی اقامتگاه ماجرا

لوکیشن اقامتگاه ماجرا

بهترین و متداول‌ترین راهی که مسافران و گردشگران برای سفر به جزیره هرمز انتخاب می‌کنند، سفر از جزیره قشم به هرمز است. اما راه دیگری که وجود دارد این است که مسافران می‌توانند از اسکله شهید حقانی بندرعباس، مستقیما به هرمز سفر کنند. اگر هم مسافران عازم قشم باشند و بخواهند مدت کوتاهی هم در هرمز اقامت کنند، باید خود را به اسکله شهید ذاکری برسانند و بلیط اتوبوس‌های دریایی را خریداری کنند. به این ترتیب در روزهای معمولی سال، شناورها در دو نوبت از قشم به هرمز: ساعت 7 و 14 و از هرمز به قشم: 8 و 15 در تردد هستند.

هزینه و امکانات اقامتگاه ماجرا

شاید اگر از بیرون به این گنبدهای رنگی نگاه کنید فکر کنید که نباید امکانات خاص و ویژه‌ای داشته باشند. اما هر چقدر که معماری بیرونی اقامتگاه ماجرا دارای ظاهری خاکی، صمیمی و بی‌شیله‌پیله‌ است اما معماری داخلی آن سبک کاملا شیک و مدرنی دارد. از جمله امکانات اقامتگاه ماجرا می‌توان به حمام و توالت فرنگی مستقل، مبلمان و لوازم مینیمال، اسپیلت، پارکینگ روباز، رستوران، کافی‌شاپ، کتابخانه، لاندری و وسایل ورزشی اشاره کرد. اما جذاب‌ترین ویژگی این هتل، فضای محصور آفتاب‌گیر آن در مجاورت استخر است تا خانم‌ها هم بتوانند با خیال راحت از آب‌تنی و آفتاب‌گرفتن در ساحل هرمز لذت ببرند.

هزینه اقامت در این اقامتگاه در فصول مختلف متفاوت است و لذا گردشگران ضمن تماس با این اقامتگاه می‌توانند از آخرین هزینه‌ها آگاه شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : اتاقکجاباما
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز