برای خرید بیمه آتش سوزی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بیمه آتش سوزی منزل مسکونی یکی از بیمه‌های ضروری برای آسایش خاطر در برابر آتش سوزی و بلایای طبیعی است که با هزینه اندک سالانه قابل خریداری است. برای بهره گیری هر چه بهتر از این بیمه نامه باید در هنگام خرید آن به نکاتی توجه کنیم تا در زمان جبران خسارات احتمالی بتوانیم خسارات وارده را بدون مشکل دریافت کنیم.

کاماپرس در این گزارش به بررسی نکات مهم در زمینه خرید بیمه آتش سوزی منزل مسکونی پرداخته است.

حداکثر پوشش‌ها را انتخاب کنیم

بسیاری از مردم در هنگام خرید بیمه آتش سوزی منزل مسکونی به پوشش‌های آن توجهی ندارند و گاهی از روی بی توجهی یا به دلایل اقتصادی برخی از پوشش‌های ضروری این بیمه نامه را خریداری نمی‌کنند. این در حالیست که ممکن است خسارات وارد شده به منزل شما به دلیل نداشتن یکی از این پوشش‌ها قابل پرداخت نباشد.

بیمه‌های آتش سوزی علاوه بر پوشش آتش سوزی دارای پوشش‌های بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و صاعقه نیز هستند. گاهی اوقات بلایای طبیعی می‌تواند سبب آتش سوزی شود و نداشتن پوشش مربوط به این موارد، می‌تواند جبران تمام و یا بخشی از خسارت را با مشکل مواجه کند.

همچنین این بیمه نامه دارای پوشش‌های دیگری چون ترکیدگی لوله نیز هست که پوشش مهمی محسوب می‌شود. در کنار این پوشش، بهتر است پوشش جبران خسارت به اشخاص ثالث از جمله همسایگان را نیز از شرکت بیمه خریداری کنید. سرایت آتش و نفوذ آب حاصل از ترکیدگی لوله، ممکن است به همسایگان نیز آسیب بزند و در این حالت تمام خسارات وارد شده به این افراد نیز باید توسط شما پرداخت شود. داشتن پوشش گفته شده می‌تواند باعث شود که تمام این خسارت‌ها نیز توسط شرکت بیمه جبران شود.

راز آسمان پایتخت

ارزش ملک و وسایل منزل را به صورت دقیق اظهار کنید

شرکت بیمه بر اساس اظهار شما و با توجه به ارزش ساختمان و وسایل خانه، هزینه مربوط به بیمه نامه را دریافت می‌کند. شاید فردی برای کاهش حق بیمه بخواهد ارزش ملک و وسایل خود را پایین‌تر اظهار کند. با این کار شرکت بیمه نیز می‌تواند با توجه به اظهار نشدن واقع ارزش دارایی‌ها تنها بخش کوچکی از هزینه خسارات وارد شده را پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین باید دقت داشته باشید که ارزش روز ساختمان و وسایل آن را اظهار کنید. قیمت خرید وسایل منزل و یا اینکه خانه خود را به چه مبلغی ساخته یا خریده اید، مهم نیست و مهم این است که اگر امروز این وسایل را خریداری کنید و یا این ساختمان را از نو بسازید، باید چقدر هزینه کنید.

بیمه آتش سوزی بر عهده مالک است یا مستاجر؟

فرقی نمی‌کند که شما مالک یک ساختمان باشید یا آن را اجاره کرده باشید. در هر دو حالت بهتر است که برای آسودگی خیال در زمینه خسارات احتمالی نسبت به خرید بیمه آتش سوزی اقدام کنید. گاهی اوقات خسارات وارده به منزل مسکونی از جانب مستاجر است. در این حالت ودر صورت نداشتن بیمه آتش سوزی شخص مستاجر باید خسارات را جبران کند. اما در مواقعی هم مشکلات به قبل از دوران اجاره کنونی برمی‌گردد و مالک مسئول جبران خسارات به مستاجر است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز