مرگ ناگهانی سومین دختر ورزشکار ایرانی

لست سکند

پس از حادثه غم‌انگیز برای دختر دوچرخه سوار ایرانی، این بار یکی از ملی‌پوشان اسبق تیم ملی قایقرانی کشورمان به طور ناگهانی درگذشت.

به گزارش کاماپرس، صبا شایسته، عضو اسبق تیم ملی قایقرانی کشورمان که در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه برای تیم ملی قایقرانی رویینگ پارو زد، درگذشت و با فوت ناگهانی خود جامعه رویینگ ایران و خانواده ورزش را در بهت فرو برد.

صبا شایسته را بیشتر بشناسید

این ورزشکار کشورمان کارشناس ارشد علوم غذایی، مترجم و مربی فیتنس، تی آر ایکس و مربی و داور قایقرانی رویینگ بود. صبا شایسته کتابی تحت عنوان تمرینات قایقرانی رویینگ اثر جاناتان پی را به همراه ۲ مترجم دیگر به رشته ترجمه درآورده بود.

فوت صبا شایسته؛ سومین اپیزود از یک سریال؟

فوت صبا شایسته را می‌توان سومین اپیزود از سریال مرگ دختران ورزشکار ایرانی نامید، چراکه خبر فوت او در حالی جامعه ورزشی کشور را به بهت و اندوه فرو برده که زمان زیادی از فوت دو ورزشکار دختر کشورمان نگذشته است؛ اولی زهرا روستا کاراته کای اهل داراب فارس و دومی ونوس نوری (زرین خاک) دوچرخه سوار اهل تهران که همین هفته گذشته و درست در روز جهانی دوچرخه با اصابت یک خودرو که از محل حادثه متواری شد، درگذشت.

راز آسمان پایتخت

زندگی ورزشی صبا شایسته

صبا شایسته در ۱۷ آبان سال ۱۳۶۹ متولد شد. او از نخستین ورزشکاران تیم ملی روئینگ ایران بود که از سال ۱۳۸۵ وارد تیم ملی شد. او به مدت ۳ سال در اردوی تیم ملی پارو زد و در مسابقات کاپ بلغارستان، شرق آسیا سنگاپور و بازیهای آسیایی دوحه ۲۰۰۶ حضور داشت. کسب چندین جایگاه و رنکینگ در مسابقات بین‌المللی و چندین مدال قهرمانی کشور، از موفقیت‌های ورزشی او بود.

وی همچنین، داور و مربی روئینگ نیز بود و در مسابقات کاپ آسیایی روئینگ ۲۰۱۶ به عنوان داور حضور داشت.

صبا شایسته دارای مدرک کارشناسی ارشد صنایع غذایی و مربی فیتنس، EMS و مترجم کتاب ورزشی تمرینات قایقرانی روئینگ بود.

علت فوت صبا شایسته

صبا شایسته در ۱۵ خرداد ۱۳۹۹، هنگام تمرین به دلیل ایست قلبی درگذشت.

پایان پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

6 دیدگاه برای “مرگ ناگهانی سومین دختر ورزشکار ایرانی

  1. نرجس مومنی گفته:

    مرگ ورزشکاران بر اثر است قلبی، ضرورت بهره گیری بیشتر از علم پزشکی و الزام برای حضور پزشک یا کادر درمانی متخصص در زمان ترمینات و مسابقات را بیش از پیش نمایان می کند.

  2. علی گفته:

    خدا بیامرزد ایشان را. دلیل ایست قلبی آن هم برای ورزشکاری در این سطح چه می تواند باشد. باید بررسی شود تا از موارد بعدی جلوگیری شود. چقدر هزینه و سرمایه گذاری صورت می گیرد و بعد با سهل انگاری هدر می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز