ماشین لباسشویی ایرانی چند درصد افزایش تولید داشته است؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

نگاهی به آمار وزارت صمت نشان می دهد که شاهد افزایش 150 درصدی در تولید ماشین لباسشویی و رشد 50 درصدی در خط تولید تلویزیون هستیم.

به گزارش کاما پرس، هم اکنون ظرفیت تولید ۲۰ میلیون انواع دستگاه لوازم خانگی را در کشور داریم اما با این وجود برای سالجاری تولید۱۲ میلیون انواع لوازم خانگی هدفگذاری شده است.

اما علاوه بر افزایش تولید انواع لوازم خانگی، میزان وابستگی این لوازم به قطعات خارجی کاهش یافته و در برخی از کالاها تا ۹۰ درصد قطع وابستگی و خودکفایی شده است به گفته سرپرست وزارت صمت، در مجموع میزان قطع وابستگی و خودکفایی در حوزه لوازم خانگی تا ۶۰ درصد است.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه در لوازم صوتی و تصویری این ضریب وابستگی بیشتر است، اظهار می کند: در حال تدارک تولید در این حوزه هستیم و این نوید را خواهیم داد که تا پایان سال خط تولید تلویزیون داخلی را با ضریب اتکای بالا راه اندازی کنیم.

او با ااشاره به افزایش تولید در برخی اقلام لوازم خانگی، می گوید: در تولید ماشین لباسشویی افزایش ۱۵۰ درصدی و در تولید تلویزیون افزایش ۵۰ درصدی داریم و علیرغم همه محدودیتها و شرایط کرونا به لحاظ عرضه مشکلی نداریم اما این اطمینان را به تولیدکننده برای تأمین مواد اولیه اش باید بدهیم تا کالا به دست مردم برسد.

راز آسمان پایتخت

اهمیت سه مولفه اصلی بازار

به گزارش شاتا، مدرس خیابانی با اعلام اینکه سه مولفه اصلی بازار همزمان باید کارکرد مناسبی داشته باشند، بیان می کند: تولید برای افزایش عرضه باید ارتقا یابد، شبکه های توزیع باید چابک باشد و حلقه نظارت و بازرسی در بازار باید کامل باشد.

او می افزاید: بیش از ۴۰۰۰ بازرس در طرح های نظارتی ویژه در سراسر کشور داریم و هر هفته شنبه ۵ قلم کالای اولویت دار در اولویت نظارت و بازرسی ها قرار می گیرد که لوازم خانگی برای دومین هفته در اولویت بازرسی قرار گرفته است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز