قیمت روز آهن 1 آبان 1402/ کدام نوع لوله گاز حساس تر است؟

امروزه 4 میلیون کیلومتر مربع خط لوله در 120 کشور جهان موجود بوده که نیمی از آن خطوط لوله گاز و نفت است. فولاد ضدزنگ یا آ پی آی، آهن سیاه، پلی وینیل کلراید، پلی اتیلن با چگالی بالا و مسی از جمله مواد مورد استفاده در ساخت لوله گازی هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ روز، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید

به گزارش کاماپرس، یکی از تجهیزات بسیار مهم برای انتقال گاز ساختمان‌ها و بناهای مختلف، لوله گازی است. از آنجایی که لوله گازی بسیار پرکاربرد است، کیفیت و ساختار آن اهمیت زیادی دارد. لوله گازی متناسب با پروژه مورد استفاده تعیین می‌شود و در کل به دو نوع توکار و روکار قابل تقسیم است.

لوله گازی توکار باید مقابل فشار، فرسودگی، آسیب‌های مختلف و ضربه مقاوم باشد به همین دلیل برای ساخت آن از فولاد استفاده می‌کنند. معمولا در ساخت لوله توکار از مواد باکیفیت استفاده می‌کنند زیرا نشتی و مشکلات دیگر آن قابل رویت نیستند و در صورت بروز نقص، خطرناک خواهد بود. لوله روکار نیز باید از فولاد ساخته شود و باید جنس آلیاژهای به کار رفته در آن عالی باشد.

برخی از عوامل موثر روی قیمت لوله گاز

با توجه به موارد مذکور، به نظر میزان آلیاژ به کار رفته در تولید لوله گازی با توجه به توکار یا روکار بودن آن متفاوت است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت قیمت لوله گازی با نظر به تقسیم بندی آن متفاوت باشد. گذشته از مسئله میزان آلیاژ به کار رفته در تولید لوله گازی، نرخ ارز، نفت و حامل‌های انرژی، شمش، مواد اولیه برای تولید این محصولات، سنگ آهن، حمل و نقل، میزان عرضه و تقاضا و اتفاق‌های سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی اثرگذار روی نرخ تمام شده این قبیل محصولات موثر هستند.

راز آسمان پایتخت

برندهای مختلفی به تولید لوله‌های توکار و روکار می‌پردازند که یکی از آن‌ها سپاهان است. در جدول زیر قیمت روز انواع لوله توکار سپاهان بیان شده است؛

https://ahanmelal.com/metal-pipe/steel-gas-pipe-price

انتهای پیام

مرتبط با : آهن ملل اصفهان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز