قیمت خودروهای خارجی 40 درصد سقوط می‌کند

لست سکند

بازار خودروهای وارداتی در روزهای اخیر با گرانی مواجه شده با این حال به باور بسیاری از فعالان و کارشناسان این بازار با افق کاهش قیمت مواجه است و حتی برخی معتقدند سقوط 40 تا 50 درصدی در انتظار این بازار است.

به گزارش کاماپرس، در وجود حباب قیمت در بازار خودروهای خارجی تردیدی نیست اما این که حباب قیمت ها چقدر است و چه زمانی این حباب تخلیه می شود مورد اختلاف است.

سیر نزولی قیمت خودروهای خارجی طی چندماه اخیر با اندکی نوسان ادامه داشته و حتی طی دو هفته اخیر که دلار از کانال 22 هزار تومان تا مرز کانال 25 هزار تومان صعود کرد، قیمت خودروهای خارجی برخلاف خودروهای داخلی چندان تحت تاثیر قرار نگرفت.

روزنامه شرق در این باره نوشته است؛ قیمت خودروهای خارجی که با آغاز تحریم‌ها افزایش کم‌سابقه‌ای پیدا کرده‌ بود، حالا با کاهشی چند‌درصدی مواجه شده و ممکن است در ماه‌های آینده این کاهش حتی به ۴۰ تا ۵۰ درصد هم برسد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت هم  پیش‌بینی ‌کرده است که با اجرائی‌شدن برجام و لغو تحریم‌ها، قیمت خودروهای خارجی موجود در بازار ایران دست‌کم بین ۳۰ تا ۳۵ درصد فرو بریزد.

راز آسمان پایتخت

هیچ خریداری برای خودروهای خارجی نیست

در بخش دیگری از گزارش روزنامه شرق آمده است با اجرائی‌شدن برجام، حتی اگر نرخ ارز پایین نیاید، از‌آنجایی‌که زمزمه ورود خودروهای مدل ۲۰۲۱ به بازار ایران بر سر زبان‌ها می‌افتد، اثر روانی خود را خواهد داشت. برخی دیگر احتمال می‌دهند که خارجی‌ها بخواهند بخشی از بدهی خود را به ایران در قالب کالای تمام‌شده از‌جمله خودرو پرداخت کنند و همه اینها به معنای کاهش قیمت خودروهای موجود فعلی است.

مؤتمنی معتقد است بازار خودروهای خارجی فعلا در حالت انتظار است. به گفته وی، همه منتظرند نتیجه گفت‌وگوهای برجامی، تحریم‌ها و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شود. به همین دلیل در این بازار رکود کامل حاکم است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران درباره گرانی های اخیر خودروهای خارجی هم توضیح داد:‌ در هفته‌های اخیر با ورود دلار از کانال ۲۲ به حدود ۲۴ هزار‌تومانی، شاهد رشد قیمت‌ها در فضای مجازی بودیم و دارندگان خودرو قیمت‌های بالاتری را آگهی کرده‌اند؛ اما حقیقت این است که هیچ خریداری نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز