قیمت بیمه بدنه خودرو چگونه محاسبه می شود؟

لست سکند

خریداران خودرو معمولا بعد از کار نقل و انتقال و گرفتن سند، به فکر بیمه‌های مهم اتومبیل خود می‌افتند. با توجه به رشد قیمت سرسام آور انواع خودرو و قطعات آن خرید بیمه بدنه اهمیت دارد و هنگام حوادث و تصادف مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت بیمه بدنه با توجه به مسائل مختلفی متغیر است و به منظور محاسبه آن باید به یک مرکز معتبر مراجعه کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بیمه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، معمولا دارندگان خودرو هنگام پرداخت مبلغ بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی توجه دارند و به همین دلیل قیمت بیمه بدنه تفاوت پیدا می‌کند. براساس قانون راهنمایی و رانندگی، داشتن بیمه بدنه ضروری نیست. با این حال رشد قیمت‌ها و افزایش تصادفات باعث شده تا دارندگان انواع اتومبیل به خرید بیمه بدنه فکر کنند و به دنبال کسب اطلاعات درباره قیمت آن باشند. در صورتی که به فکر تهیه این بیمه نامه هستید، در ادامه اطلاعات کلی درباره آن ارائه خواهد شد؛

بیمه بدنه چیست و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بیمه بدنه در دسته بیمه اموال جای می‌گیرد و مشتریان با پرداخت مبلغ مشخص، خودرو یا دیگر وسایل نقلیه خود را در برابر خطرات مختلف بیمه می‌کنند. به طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند. خطرات اصلی شامل سرقت کلی، خسارت‌های ناشی از نجات و انتقال اتومبیل است. حوادثی مانند آتش سوزی، انفجار و صاعقه که ممکن است به خودرو آسیب برسانند یا مشکلات مربوط به لاستیک و چرخ‌های وسایل در دسته بندی اصلی قرار می‌گیرند.

اما بیمه گزارانی که مایل به پرداخت حق بیمه بیشتر هستند از پوشش اضافی یا بیمه خطرات فرعی بهره مند می‌شوند. جبران خسارت وسیله نقلیه در برابر حوادث طبیعی، سرقت لوازم و قطعات خودرو، پاشش رنگ و اسید روی اتومبیل، شکستن شیشه، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب، نوسانات بازار و هزینه توقف خودرو در زمان بروز حادثه از جمله این پوشش‌های اضافی هستند.

راز آسمان پایتخت

چگونگی محاسبه قیمت بیمه بدنه

حق بیمه بدنه برخلاف شخص ثالث، مقدار و نرخ پایه مشخصی ندارد و با توجه به انتخاب پوشش‌های مختلف توسط بیمه گذار، نوع خودرو، سال ساخت آن، ارزش روز اتومبیل و تخفیف‌های گوناگون شرکت‌های بیمه، تغییر می‌کند. به همین دلیل همواره به متقاضیان توصیه می‌شود که قیمت‌ بیمه بدنه شرکت‌های مختلف را به دقت بررسی کرده و به مقایسه آن بپردازند. سپس با در نظر گرفتن قیمت، خرید بیمه بدنه را انجام دهند.

متقاضیان می‌توانند با فرمول خاصی قیمت بیمه بدنه خودرو را محاسبه کنند. طبق اطلاعات موجود، ابتدا کل مبلغ مورد نظر از میزان خسارات وارده کم می‌شود، بعد از آن نوبت به محاسبه فرانشیز می‌رسد. در نهایت و با گذرندان فرآیند خرید بیمه نامه، این امکان وجود تا مبلغ قابل پرداخت مورد محاسبه قرار گیرد.

نکته قابل توجه درباره بیمه بدنه، امکان صدور آن برای وسایل نقلیه‌ای مانند هواپیما و کشتی است. معمولا بیشتر دارندگان خودروهای گران قیمت مشتریان این نوع خدمت هستند. زیرا در هنگام بروز حادثه، هزینه جبران خسارت وارده به بدنه و قطعات چنین خودروهایی بالا است و معمولا باید مقدار زیادی برای جبران آسیب دیدگی آن خرج کرد. به همین دلیل به صرفه است که خرید بیمه بدنه برای این نوع خودروها انجام شود.

خرید بیمه بدنه و استعلام بیمه شخص ثالث در سایت آیتول

در حال حاضر اغلب شرکت‌های بیمه، خدمت شخص ثالث را ارائه می‌دهند و افراد به منظور دریافت این نوع خدمات نیازی به مراجعه حضوری ندارند.

به منظور دریافت این خدمت و پرداخت هزینه بیمه کافی است به سایت آیتول مراجعه کنید. در صورتی که فردی مایل به خرید با تمدید بیمه شخص ثالث از طریق سایت آیتول باشد، کافی است با چند کلیک به این وبسایت مراجعه کرده و با ورود به بخش هزینه‌های خودرو این بیمه را خریداری کند. مزیت سایت آیتول نسبت به دیگر درگاه‌ها در فراهم کردن امکان خرید قسطی این نوع بیمه بدون چک و کارمزد است. این مجموعه علاوه بر ارائه خدمت بیمه شخص ثالث، بیمه‌های بدنه اتومبیل و شخص ثالث موتور سیکلت را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. افراد به منظور استفاده از خدمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت این سایت کافی است مدل موتور سیکلت خود را مشخص کرده و سپس به دنبال پرداخت حق بیمه از طریق این سایت بروند. بیمه این وسیله نقلیه در چهار مقطع زمانی مختلف ارائه شده است.

علاوه بر این موارد، پرداخت خلافی خودرو، طرح ترافیک، عوارض آزادراهی، عوارض سالیانه و مالیات نقل و انتقال اتومبیل از طریق سایت آیتول امکان پذیر است. استعلام نمره منفی گواهینامه، وضعیت کارت و سند خودرو، وضعیت گواهینامه و پلاک‌های فعال و همچنین معاینه فنی غیرحضوری، تعویض پلاک غیرحضوری، ترخیص خودروی غیرحضوری و خرید باتری از دیگر خدمت‌های این سایت هستند.

آیتول سامانه‌ای برای یکپارچه کردن خدمات خودرویی است که در خصوص بیمه بدنه آنلاین ، بدهی‌های خودرو، استعلام مدارک و … در قالب غیرحضوری به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. افراد نیازمند به خدمات خودرویی کافی است به وبسایت اصلی یا اپلیکیشن این مجموعه مراجعه کرده و انواع خدمات مورد نیاز در حوزه اتومبیل را دریافت کنند.

کاربران به منظور دسترسی سریع و تمام وقت به خدمات آیتول امکان دانلود و نصب اپلیکیشن آن را دارند. با نصب اپلیکیشن آیتول به راحتی امکان پرداخت بدهی‌ها و مدیریت هزینه‌ها در هر ساعت و مکانی وجود خواهد داشت.

انتهای پیام

مرتبط با : آیتول
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز