قیمت برنج ایرانی به ۵۰ هزار تومان می‌رسد؟

لست سکند

رصد بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو برنج ایرانی بین ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمتی که به اعتقاد فروشندگان عمده برنج ممکن است به ۵۰ هزار تومان هم برسد.

به گزارش کاماپرس، افزایش قیمت برنج از ۱۰ روز پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد قیمت هر کیلو برنج ایرانی از ۳۲ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت هر کیلو برنج هندی هم حدود ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان است و هر کیلو برنج پاکستانی ۲۶ تا ۲۹ هزار تومان قیمت دارد. فعالان بازار معتقدند مهمترین دلیل گرانی و نوسان قیمت در بازار رسوب ۱۰۰ هزار تن برنج در بنادر و گمرکات کشور است.

اما برنجهایی که در گمرک رسوب کرده برنج خارجی است و این نمی تواند دلیل درستی برای گرانی برنج های ایرانی باشد. فروشندگان برنج ایرانی عنوان می کنند مهمترین دلیل افزایش قیمتهای جدید، بیشتر شدن هزینه های تولید و کارگری است و ممکن است برنج ایرانی در عرضه جدید به قیمت ۵۰ هزار تومان هم برسد.

با این اوصاف جمیل علی زاده شایق دبیر انجمن برنج معتقد است با عرضه برنج نو و ایجاد شوک به بازار قیمت ها کم می شود و از طرفی به دلیل۲ بار کشت افزایش قیمتی در بازار رخ نمی دهد.

راز آسمان پایتخت

او درباره موج جدید گرانی ها به دنیای اقتصاد می گوید: همه ساله بعد از ایام عید قیمت ها افزایش می یابد که این روند تا زمان عرضه برنج نو در بازار ادامه دارد چرا که تقاضا کماکان وجود دارد، اما عرضه زیاد نیست.

به گفته دبیر انجمن برنج با عرضه برنج نو و شوک به بازار، قیمت ها کاهش می یابد، چون در شرایط فعلی قیمت برنج به علت تاثیر پذیری از دیگر کالاها دچار افزایش شده است.در حال حاضر قیمت هر کیلو برنج باکیفیت و بدون ناخالصی در بازار شمال ۳۰هزار تومان است. در ابتدای فصل قیمت هر کیلو برنج با کیفیت در شمال ۲۰ هزار تومان بود که در برابر افزایش سایر کالاها همچون مرغ، نوسان کمتری داشته است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز