قابلیت های نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا

نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ برای شناسایی و رصد عملکرد سیستم‌ها، شبکه‌ها و برنامه‌‌های کاربردی بسیار حائز اهمیت است. این نرم افزارها به مدیران شبکه و سیستم کمک می‌کنند که مشکلات را به سرعت شناسایی و رفع و برای بهبود عملکرد سیستم‌ها و شبکه‌ها برنامه‌ریزی و اطمینان حاصل کنند که سیستم‌های خود را به بهترین شکل ارائه می‌دهند.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا قابلیت­های آن را بررسی کرده است.

مانیتورینگ پایگاه داده-کاماپرس 

 مانیتورینگ پایگاه داده

در شبکه‌ همه سازمان‌ها و شرکت‌ها، پایگاه‌های داده مثل MS SQL Server و Oracle نقش حیاتی ایفا می‌کند؛ به طوری که عملکرد صحیح برنامه‌های کاربردی و پورتال‌های سازمانی به آن‌ها وابسته است. بروز اختلال در سرورها یا سرویس‌های پایگاه داده می‌تواند به عدم دسترسی به برنامه‌های کاربردی و قطع شدن فعالیت کاربران و مشتریان منجر شود. در این رابطه، نرم افزار مانیتورینگ بینا راهنمای کاملی را در رابطه با شاخص‌های پایگاه‌ داده و محدوده قابل قبول آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در صورتی که یک شاخص از محدوده تعیین شده خارج شود، کاربران به راحتی از آن مطلع شده و برای رفع مشکل اقدام می‌کنند. نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا، همه اجزای مهم شبکه و زیرساخت IT را مانیتورینگ می­کند؛ ضمن اینکه به نصب ابزار کلاینت روی سیستم‌ها نیز نیاز ندارد.

 مانیتورنیگ تجهیزات شبکه

کیفیت و امنیت دسترسی به اطلاعات در شبکه به طور مستقیم به عملکرد صحیح تجهیزات شبکه وابسته است.  این تجهیزات می‌تواند شامل اکس پوینت‌ها، درایوها‌ سوئیچ‌ها، روترها و فایروال‌ها باشد و وقوع هرگونه مشکلی در عملکرد تجهیزات شبکه می‌تواند در بخش بزرگی از شبکه اختلال ایجاد کند؛ در نتیجه استفاده از سیستم‌های مانیتورینگ پیشرفته به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند که در زمان بسیار کوتاهی از بروز مشکل باخبر شده و از ایجاد اختلال در شبکه جلوگیری کنند.

راز آسمان پایتخت

 مانیتورینگ سرورها با نرم افزار مانیتورینگ بینا

حصول اطمینان از عملکرد صحیح و سرعت سرورها برای کارشناسان شبکه بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تمام زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجهیزات شبکه فعال می‌شود تا دسترسی کاربران به منابعی که سرورها ارائه می‌دهند، امکان­پذیر شود.

ایجاد اختلال در سرورها در بسیاری از مواقع، زیان‌های بسیار زیادی به سازمان‌ها و شرکت‌ها وارد می‌کند؛ لذا کارشناسان شبکه به سیستم‌های پیشرفته مانیتورینگ نیاز دارند تا بتوانند سرورها را پشیبانی کنند. نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا این امکان را فراهم کرده است که کارشناسان شبکه به صورت یکپارچه و با روش‌های استانداری مانند SNMP وWMI  عملکرد سرورها را مدیریت کنند.

 مانیتورینگ سرویس ایمیل

وقوع اشکال در عملکرد سرویس ایمیل‌ می‌تواند بخش مهمی از فعالیت‌ها و همچنین کسب و کار یک شرکت را دچار اختلال کند؛ بنابراین مانیتورینگ سرویس ایمیل‌ها اهمیت بالایی دارد. سیستم جامع مانیتورینگ شبکه و دیتا سنتر بینا برای نظارت بر عملکرد صحیح سرویس ارسال ایمیل، مانیتور مخصوصی دارد: SMTP Monitor، مانیتور مربوط به سرویس دریافت ایمیل نیز  POP3 Monitorاست که با استفاده از این مانتیورها می‌توان بر صحت عملکرد سرویس ایمیل‌ها نظارت کرد.

 مانیتورینگ وبسایت‌ها

در دسترس بودن همیشگی وبسایت‌ها برای سازمان‌ها و شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بروز هر اختلال یا مشکلی در وبسایت باعث از دست دادن فرصت‌های فروش می‌شود و علاوه بر این، وجهه‌ حرفه‌ای شرکت یا سازمان را خدشه دار می‌کند؛ بنابراین کارشناسان شبکه برای نظارت بر دسترسی­‌پذیری وبسایت‌ها به راهکاری جامع نیاز دارند. سیستم مانیتورینگ جامع بینا بر دسترسی وبسایت‌ها و سرعت پاسخگویی آن‌ها نظارت می‌کند و در صورت ایجاد مشکل، افراد مسئول را باخبر می‌سازد.

مانیتورینگ پایگاه داده-کاماپرس 

سایر مانیتورها و امکانات ویژه نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا

نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا، مانیتورهای دیگری مانند مانیتور دما و رطوبت برای نظارت بر دما و رطوبت اتاق سرور و دیتا سنتر و اطلاع بلادرنگ از وقوع شرایط نامناسب ارائه می‌کند. به عنوان مثال، مانیتور پهنای باند برای نظارت دقیق بر میزان مصرف پهنای باند و ترافیک شبکه کاربرد دارد. مانیتور لینک‌های شبکه، کیفیت لینک‌های ارتباطی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و مانیتورینگ لاگ تجهیزات شبکه، بر پردازش حجم بالای پیغام ­های Syslog  تجهیزات شبکه نظارت می‌کند.

نسخه اندروید نرم افزار بینا نیز در دسترس است و کاربران با استفاده از آن می­توانند همیشه و همه جا از وضعیت شبکه خود آگاه باشند. در صورت ایجاد مشکل یا بروز اختلال در شبکه، نرم‌فزار بینا با ارسال پیامک، ایمیل، پیغام روی دستکاپ و حتی در صورت لزوم با آژیر اخطار، به سرعت افراد مسئول را آگاه می­کند. همچنین با استفاده از داشبورد مانیتورینگ می‌توان وضعیت منابع و زیرساخت شبکه را تحت نظر داشت. دیاگرام شبکه نیز امکان مشاهده زنده وضعیت دسترسی­‌پذیری و پهنای باند لینک‌ها را برای کاربران فراهم می­کند.

 تهیه نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا از “داناپرداز”

شرکت داناپرداز در سال 1385 با هدف ارائه محصولات نرم‌افرازی که نیاز سازمان‌ها را مطابق با استانداردهای روز دنیا برآورده می­کند، شروع به فعالیت کرد. این شرکت نرم‌افزارهای متنوعی طراحی کرده است که حدود 3000 شرکت و سازمان بزرگ از آنها استفاده می­کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار مانیتورینگ شبکه بینا و سایر نرم افزارهای شرکت داناپرداز می‌توانید به وبسایت این مجموعه به آدرس www.danapardaz.net مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشورت با کارشناسان داناپرداز، با شماره تلفن 49258000-021 در تماس باشید.

انتهای پیام

مرتبط با : داناپرداز
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز