عرضه سهام 16 شرکت سودآور بنیاد مستضعفان در بورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تلاش این بنیاد برای حضور هر چه موثرتر شرکت های تحت پوشش در بازار سرمایه، از انجام مقدمات عرضه سهام 16 شرکت سودآور بنیاد در بورس خبر داد.

به گزارش کاماپرس، بنیاد مستضعفان که در حال حاضر با 32 شرکت تحت پوشش در بورس حضور فعالی دارد به دنبال تحرک بیشتر در این بازار و عرضه سهام تعداد بیشتری از شرکت های خود در بورس است.

فتاح با اشاره به ای که سهام دو شرکت جنرال مکانیک و دوده صنعتی فام از شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان  سال 98 در بورس عرضه شد، گفت: در حال حاضر 16 شرکت دیگر بنیاد نیز در حال پذیرش وعرضه سهامشان در بورس هستند و این شرکت ها شرایط لازم از جمله 3 سال سودآوری پیاپی را کسب کرده اند.

اراده جدی بنیاد مستضعفان برای حضور شفاف و حداکثری در بازار سرمایه

راز آسمان پایتخت

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان درباره هدف بنیاد از واگذاری سهام شرکت های تحت پوشش بنیاد در بورس اظهار کرد: ارتقای هر چه بیشتر شفافیت ، برخورداری از تامین مالی از طریق بورس و استفاده از سرمایه های جدید در توسعه فعالیت‌ها و بهره مندی بخش بیشتری از مردم از عواید فعالیت اقتصادی شرکت های بنیاد، از جمله اهداف و پیامدهای  حضور شرکت های بنیاد در بازار بورس است.

فتاح با تاکید بر اراده جدی بنیاد مستضعفان در حضور حداکثری شرکت های بنیاد در بازار سرمایه افزود: به همین منظور برای هر شرکت بنیاد که قابلیت عرضه سهام در بورس را داشته است یک برنامه عرضه سهام تهیه شده و اجرایی شدن این برنامه توسط هلدینگ‌ها و بنیاد به طور مستمر در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت عملکرد شرکت های بنیاد همواره مورد تاکید ما بوده و هست و شرکت ها موظف هستند از هرگونه تاخیر در اطلاع رسانی و هرگونه مصادیق عدم شفافیت که منجر به توقف طولانی مدت نمادها در بازار سرمایه شود اجتناب کنند.

مرتبط با : بنیاد مستضعفان
ایده سبز
اوج آرام
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه سهام 16 شرکت سودآور بنیاد مستضعفان در بورس

  1. توماس ادیسون گفته:

    خب؛ به سلامتی همه دیگه یاد گرفتند چطور پول ملت را جذب کنند. با فروش 10 تا 15 درصد از شرکت‌هاشون، هم بنگاه‌داری می‌کنند و هم پول ملت را صاحب می‌شوند. بعد از دولت حالا نهادهای غیردولتی هم شروع کردند به واگذاری سهام. سئوال اینجاست که چرا فقط 10 تا 15 درصد را واگذار می‌کنند؟ چرا بیشتر واگذار نمی‌کنند و نقش بنگاه‌داری‌شان را رها نمی‌کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز