عرضه اولیه پیزد : برآورد نقدینگی مورد نیاز این سهام

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بررسی ها نشان می دهد عرضه اولیه فردا – چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه – شرکت صنایع لاستیک سازی یزد با نماد پیزد یک عرضه کوچک مقیاس است و نقدینگی 61 تا 77 هزارتومانی برای شرکت در این عرضه کفایت می کند.

به گزارش کاماپرس، تامین نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه اولیه یکی از دغدغه های همیشگی سهامداران و فعالان بازار سرمایه است اما به نظر می رسد در عرضه اولیه پیزد چنین دغدغه ای وجود نخواهد داشت.

برآورد نقدینگی لازم برای شرکت در عرضه پیزد

میزان نقدینگی لازم برای شرکت در هر عرضه اولیه به تعداد مشارکت کنندگان احتمالی آن عرضه بستگی دارد و با توجه به استقبال چشمگیر از عرضه های اولیه در ماه ها و هفته های اخیر به نظر می رسد در عرضه اولیه پیزد هم حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر مشارکت کنند.

تعداد حداقلی مشارکت کنندگان این عرضه نیز حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر برآورد می شود اما به نظر نمی رسد در عرضه پیزد با وجود کوچک مقیاس بودن این سهم شاهد مشارکت حداقلی باشیم و انتظار منطقی این است که تعداد کدهای بورسی حاضر در این عرضه از حدود 2 میلیون و 600 هزار کد نیز فراتر رود.

راز آسمان پایتخت

حداکثر سهم قابل خرید توسط هر کد بورسی در این عرضه 50 سهم تعیین شده است و اگر مشارکت کنندگان این عرضه حدود 2 میلیون و 600 هزار نفر باشند به هر کد بورسی 15 سهم خواهد رسید که در این صورت نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه حدود 61 هزار تومان است.

چنانچه مشارکت در این عرضه ضعیف باشد و تعداد مشارکت کنندگان به حداقل یعنی 2 میلیون و 100 هزار کد بورسی نزدیک شود تعداد سهم تخصیص یافته به هر کد حدود 19 سهم خواهد بود و در این صورت نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در این عرضه حدود 77 هزار تومان است.

بررسی گزارش های مالی پیزد نشان می دهد شرکت از نظر میزان تولید در فروردین ماه (1298 تن) نسبت به مشابه سال قبل (1189 تن)، افزایش تولید داشته است. ضمنا این شرکت از نظر میزان فروش در فروردین ماه (1302 تن) نسبت به مشابه سال قبل (799 تن)، افزایش فروش داشته است. به علاوه شرکت مجتمع صنایع  لاستیک یزد از نظر میزان درآمد فروش در فروردین ماه (321181 میلیون ریال) نسبت به مشابه سال قبل (151615 میلیون ریال )، افزایش درآمد داشته است.

متقاضیان شرکت در عرضه سهام پیزد به این نکته توجه کنند که به دلیل اینکه 70درصد مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تایر را فرآورده های نفتی تشکیل می دهند نوسانات قیمت نفت تاثیر مستقیمی بر روی بهای تمام شده کالای فروش رفته این شرکت خواهد داشت.این نکته نیز حائز اهمیت است که حدود 70درصد از کل درآمد عملیاتی شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد از فروش تایر رادیال سواری بدست می آید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه پیزد : برآورد نقدینگی مورد نیاز این سهام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز