عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی در فرابورس

تورهای مسافرتی لحظه آخر

یک مقام مسئول در بازار سرمایه از فراهم شدن مقدمات عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که از آن به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی در خاورمیانه و حتی جهان نام برده می شود، خبر داد.

به گزارش کاماپرس، در روزهای اخیر اخباری درمورد عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط مسئولان هلدینگ تاپیکو منتشر شده بود که بر اساس این اخبار پرتفوی بورسی تاپیکو در حال حاضر بیش از 1200 میلیارد ریال برآورده شده و در خصوص پرتفوی غیربورسی این شرکت نیز عنوان شده بود با توجه به حساسیت ارزش گذاری سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس به مفروضات و متغیرهای ارزش گذاری و وزن سهام این شرکت در پرتفوی غیربورسی، امکان اظهار نظر دقیق در خصوص ارزش افزوده پرتفوی غیربورسی و خالص ارزش داراییها مقدور نیست.

تاپیکو اظهار امیدواری کرده بود که با عرضه سهام شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار سرمایه و کشف قیمت آن، امکان برآورد دقیق تری از NAV تاپیکو میسر شود.

عبور از مانع بدهی ارزی برای عرضه اولیه سهام پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

اکنون در تازه ترین تحول امیر هامونی مدیرعامل فرابورس از انجام فرایند پذیرش شرکت ستاره خلیج فارس در بازار فرابورس خبر داد و گفت: پیش‌تر مساله پذیرش شرکت نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس مطرح شده بود که به دلیل مسائلی در بدهی ارزی این شرکت فرایند آن با توقف مواجه شد.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، هامونی تاکید کرد : با تلاش‌های صورت‌گرفته و قول‌های مساعدی که مبنی بر تبدیل بدهی ارزی این شرکت به بدهی ریالی داده شده، فرایند پذیرش آن بار دیگر به جریان افتاده است تا بخشی از سهام این شرکت بزرگ پالایشی بتواند با انجام فرایندهای لازم برای پذیرش و درج، در بازار فرابورس عرضه اولیه شود. گفتنی است سهام این شرکت مهم پالایشی به زودی در فرابورس عرضه خواهد شد.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به زودی در فرابورس

  1. جهانبخش گفته:

    جناب بهادر خان
    اتفاقا به تنها چیزی که الان نیاز نیست عرصه اولیه بزرگ هست
    ستاره خلیج حدود ۵میلیون تومان برای هر نفر برآورد شده است
    میفهمید این مبلغ با بورس چه میکند؟
    با توجه به اینکه اکثریت سهامداران برای تهیه این مبلغ مجبور به فروش سهام خود میشوند بورس مجددا به آتش کشیده میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز