عرضه اولیه سهام دو شرکت دیگر تا پایان سال 99

مدیرعامل فرابورس علت برگزار نشدن عرضه اولیه سهام 100 شرکت در سال 99 طبق وعده وزیر اقتصاد را شرایط نامطلوب بازار اعلام کرد.

به گزارش کاماپرس، عرضه اولیه که زمانی بیش از 5 میلیون سرمایه گذار را به بازار سرمایه می کشاند این روزها  دیگر آنچنان تب و تابی در بازار ایجاد نمی کند.

مشکل دیگری که عرضه اولیه ها با آن مواجه هستند قیمت گذاری های سهام های عرضه اولیه‌ای است که منتقدان این قیمت گذاری ها روز به روز بیشتر می شوند. یکی از مواردی که قرار است مورد تفحص مجلس قرار گیرد نیز همین قیمت گذاری سهام در عرضه های اولیه است.

قیمت گذاری در برخی عرضه ها از سوی کارشناسان با استدلال و بیان دلایل به طور کل زیر سوال رفت اما مسئولان بورس توضیحی درباره این قیمت گذاری ها ندادند.

به هر شکل امیر هامونی مدیرعامل فرابورس در مورد عدم تحقق وعده وزیر اقتصاد برای عرضه اولیه 100 شرکت در سال جاری اظهار داشت: یکی از دلایل، شرایط بازار است و در این باره نمی‌توان شرایط بازار را انکار کرد اما به لحاظ پذیرش عملکرد بی‌سابقه‌ای داشتیم و شرکت‌های را پذیرش کرده‌ایم که آماده عرضه اولیه هستند.

راز آسمان پایتخت

بنا به اعلام ایلنا وی ادامه داد: از تیرماه که شرایط پذیرش بورس و فرابورس تفویض شد تا به امروز 60 شرکت برای عرضه پذیرش شدند و این فرایند در حال انجام است اما حسب مورد شرایط بازار به ویژه در سه ماه اخیر عرضه‌اولیه بزرگی نداشتیم اما تا پایان سال حداقل دو عرضه اولیه انجام خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به تغییر روش عرضه‌های اولیه تاکید کرد: عرضه‌های شرکت‌های متوسط و حتی کوچک (مانند شرکت‌هایی که 50 الی 100 میلیارد تومان نقدینگی در روز عرضه اولیه جذب کند) را به روش بوک بیلدینگ انجام ندهیم چراکه این روش ممکن است به هیجانات بازار دامن بزند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه سهام دو شرکت دیگر تا پایان سال 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز