عجیب و غریب ترین آسمان خراش جهان در چین

تورهای مسافرتی لحظه آخر

آسمان‌خراش‌ها سازه‌هایی هستند که هیچ‌گاه از دیدن‌شان سیر نمی‌شویم. هر یک از این بناها، ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. به عوان مثال، آسمان‌خراش‌های جذاب و باورنکردنی اوسیس تاورز با ارتفاع بیش از 149 متر توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. به گزارش کاماپرس و به نقل از دیلی‌میل، وقتی این برج را مشاهده می‌کنید، ممکن است در نگاه اول با خودتان بگویید انگار بخشی از آسمان خراش اوسیس تاورز در شهر نانجینگ چین به داخل زمین ریخته است.

هر یک از این آسمان‌خراش‌ها «نمای شبکه‌ای» از دو طرف دارند که در پاسخ به آسمان‌خراش‌های اداری قدیمی‌تر بنا شده‌اند. روی هر بالکن و تراس هم منحنی‌هایی شکل گرفته است. طراحی بالکن‌ها به صورت پلکانی است تا تمام بخش‌های آسمان‌خراش بتوانند نور خورشید را به شکل کامل جذب کنند. در سراسر طبقات هم درختان با الگوی خاصی قرار داده شده‌اند تا سایه بیشتری در ماه‌های گرم سال ایجاد کنند.

زیر این آسمان خراش هم مترو احداث شده است. از طبقه همکف تا طبقه سوم، مغازه‌ها و واحدهای تجاری قرار دارند. طبقات بالاتر مخصوص منازل مسکونی هستند. پشت بام‌ها – که عموم مردم نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند – به طور متراکم با گونه‌های گیاهی مختلفی کاشته شده‌اند که به حداکثر کردن تنوع زیستی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در پشت بام، نیزار در بستری به مساحت 500 متر مربع کاشته شده است تا سیستم آبرسانی را فیلتر و تمیز می‌کند. همچنین، این نیزارها بخشی از سیستم بازیافت آب خاکستری (آب فاضلاب) این ساختمان هستند.

در همین حال، یک پمپ حرارتی منبع آب از رودخانه نزدیک برای کاهش مصرف انرژی نصب شده است.

در طراحی این آسمان‌خراش‌ها از شکل و ظاهر طبیعت الهام گرفته شده است. به عنوان مثال، از طرح صخره‌ها برای ساخت اوسیس تاور استفاده شده است. تاریخ تکمیل نهایی پروژه هنوز اعلام نشده است، اما گروه معماری ام‌وی‌آر‌دی‌وی تأکید دارد که باید روی طراحی برج باید باز هم بیشتر کار شود. گروه معماری مذکور در ساخت تپه طاق مرمر نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز