بلندترین آسمان خراش های جهان در سال ۲۰۲۳

تور لحظه آخری-کاماپرس

پیشرفت تکنولوژی در دهه اخیر، سایر فعالیت‌های بشر را تحت تاثیر قرار داده است. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به ساختمان سازی اشاره کرد. زیرساخت‌های مدرن و شگفت انگیز در اکثر کشورهای توسعه یافته رایج هستند. عظمت برخی از آن‌ها مردم سراسر جهان را شوکه کرده است.

کاماپرس در ادامه به بررسی ۱۰ بلندترین برج دنیا در سال ۲۰۲۳ می‌پردازد.

۱۰. چاینا زون

برج چاینا زون که نام سی‌آی‌تی‌آی‌سی نیز شناخته می‌شود در مرکز یک منطقه تجاری قرار گرفته است. این برج با ۵۲۸ متر ارتفاع و ۱۰۹ طبقه، به‌عنوان مرکز خرید، بانک و مقر شرکت فناوری علی بابا کاربرد دارد. به گفته طراحان، شکل منحنی این برج از یک ظرف باستانی شراب چینی الهام گرفته شده است.

۹. مرکز مالی تیانجین CTF

یکی از بلندترین برج‌های چین است که به خاطر طراحی باریک و بلندش تحسین شده است. ایده ساخت این برج ۵۳۰ متری در سال ۲۰۱۱ مطرح شد و افتتاح آن تا سال ۲۰۱۹ به طول انجامید. از ۹۷ طبقه آن به‌عنوان دفتر تجاری، هتل و جاذبه توریستی استفاده می‌شود.

راز آسمان پایتخت

۸. مرکز مالی گوانگژو CTF

سومین برج بلند چین در شرق شهر جدید ژوجیانگ قرار گرفته و از این رو برج شرقی نیز نامیده می‌شود. ۱۱۱ طبقه این برج ۵۳۰ متری، شامل یک مرکز خرید زیرزمینی، هتل‌ها و دفاتر ادارای است. آسانسور‌های به کار رفته در آن سریع‌ترین آسانسورهای دنیا محسوب می‌شوند. ساخت این برج از سپتامبر ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۶ طول کشید.

۷. مرکز تجارت جهانی یک

این برج نسخه بازسازی شده برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی است که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ تخریب شدند. از ۱۰۴ طبقه این آسمان‌خراش‌ ۵۴۱ متری ۹۴ طبقه برای استفاده عمومی و ۷۸ طبقه برای ادارات خصوصی درنظر گرفته شده است. طبقات عمومی شامل لابی، پارکینگ زیرزمینی، فروشگاه، انبار و مسیر حمل و نقل به مترو است. بازدید از سکوی مشاهده این برج برای امدادگران و خانوادگان قربانیان ۱۱ سپتامبر رایگان است.

 

۶. برج جهانی لوته

بلندترین برج کره‌جنوبی با ۵۵۵.۷ متر ارتفاع در شهر سئول قرار دارد. از ۱۲۳ طبقه آن به‌عنوان سکوی مشاهده، کافه و رستوران، هتل و دفاتر خصوصی استفاده می‌شود. نمای مخروطی این برج طراحان زیادی را به تحسین واداشته است. لوته با آتش بازی و نمایش نور شگفت انگیزش، آغاز سال ۲۰۱۷ و‌ ۲۰۱۸ را جشن گرفت.

 

۵. مرکز مالی بین المللی پینگ آن

دومین برج بلند چین با ۵۹۹ متر ارتفاع در شهر گوانگدونگ واقع شده است. ساخت این برج از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید. از ۱۱۵ طبقه پینگ آن نیز به‌عنوان هتل، فروشگاه و فضای ادارای استفاده می‌شود. این برج با همچنین رکورد مرتفع‌ترین رصد خانه را شکسته است.

۴. برج ساعت ابراج البیت

برج ابراج البیت که بیشتر به‌عنوان نام برج ساعت مکه شهرت دارد با ظاهری مرمرین تمام زائران را حیرت زده می‌کند. ساخت آن از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۲ به طول انجامید. ساعت این برج با قطر ۴۳ متر به‌عنوان بزرگ‌ترین ساعت دنیا شناخته شده و از فاصله ۲۵ کیلومتری قابل مشاهده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی معروف آن نیز تا فاصله ۳۰ کیلومتری چشمک می‌زنند. ابراج البیت چندین رستوران، هتل، مرکز خرید، نمازخانه و موزه را در خود جای داده است.

۳. برج شانگهای

ساخت بلندترین برج چین با ارتفاع ۶۰۰ متر، در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. ۱۲۸ طبقه آن چندین هتل‌، سالن‌ رقص، دفتر اداری، رستوران‌، استخر، سالن بدنسازی و رصدخانه را در خود جای داده است. این برج بخاطر ساخت و ساز سازگار با محیط زیست خود مورد تحسین قرار گرفته است. حالت پیچ خورده آن نیز به طرز هوشمندانه‌ای استفاده از مصالح را کاهش داد.

۲. برج مردکا ۱۱۸

دومین برج بلند جهان با ارتفاع ۶۷۸.۹ متر در شهر کوالالامپور، مالزی قرار گرفته است. ساخت این آسمان خراش چندان مورد استقبال مردم قرار نگرفت با این حال قرار است در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود. طراحی شگفت انگیز آن با الهام از ژست تونکو عبدالرحمان، نخست وزیر این کشور در دهه ۵۰ میلادی، صورت گرفته است.

۱. برج خلیفه

برج خلیفه با ارتفاع باورنکردنی 828 متر در دبی، امارات متحده عربی قرار گرفته است. این برج از سال ۲۰۰۹ جایگاه بلندترین برج جهان را اشغال کرده و از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا به شمار می‌رود. ۱۶۰ طبقه آن لوکس‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را در خود جای داده است. بسیاری از ثروتمندان هزاران دلار خرج می‌کنند تا یک تبریک تولد چند دقیقه‌ای را روی این برج نمایش دهند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “بلندترین آسمان خراش های جهان در سال ۲۰۲۳

  1. ناصر گفته:

    حاجی اینا همه به کنار، من موندم این برج خلیفه رو چجوری طی ۴ سال ساختنش ، پشمام ریخته ،
    الا ما تو ایران ۵ طبقه هارو ۳ سال طول میدم تا تکمیل بشن 😀😅

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز