حقایق جالب درباره برج العرب که نمی‌دانستید

لست سکند

یکی از شگفتی‌های شاخص دبی و بلندترین برج‌های جهان، برج العرب دبی است. این برج که آن را «تام رایت»، معمار آمریکایی، طراحی کرده است، از ابتدا به گونه‌‎ای ساخته شد که به عنوان نماد شهر دبی شناخته شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ساخت برج العرب در سال 1994 آغاز شد و پنج سال بعد یعنی در سال 1999 به پایان رسید. نمای بیرون جالب و فضای داخلی زیبای آن، سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

علاوه بر این، جاذبه‌های اطراف برج، مراکز خرید و تفریحات متنوع آن می‌تواند تنها هدف سفر به دبی باشد. بسیاری از مردم، هزینه ویزا دبی را می‌پردازند تا از برج العرب بازدید کنند. از این رو در ادامه این مطلب به نکات جالبی درباره برج العرب پرداخته می‌شود؛

1. سازه برج العرب، بادبان کشتی را تداعی می‌کند. درباره نمای آن شبیه یک بادبان کشتی ساخته شده که در نوعی کشتی عربی کاربرد دارد.

راز آسمان پایتخت

2. برج العرب روی یک جزیره مصنوعی واقع شده است. این اولین آسمان خراشی است که در دنیا روی جزیره مصنوعی ساخته می‌شود. العرب با یک پل منحنی اختصاصی به خشکی دبی متصل شده است. دلیلی که این برج بر روی خشکی ساخته نشده، این است که طراحان آن نمی خواستند که سایه برج العرب ساحل را فرا بگیرد و از جذابیت ساحل کم کند.

3. در ارتفاع 212 متری از دریا، درست بالای سازه برج، یک سکوی فرود هلیکوپتر 24 متری وجود دارد!

4. برج العرب با 321 متر ارتفاع، هجدهمین برج بلند دبی است درحالی که در زمان ساخت، مرتفع‌ترین هتل دنیا بود!

5. رکوردهای برج العرب همینجا به پایان نمی‌رسد. گفتنی است که این سازه مرتفع‌ترین زمین تنیس دنیا را روی خود جای داده است.

6. برای زینت دادن نمای داخلی ساختمان برج العرب، از طلا استفاده شده است.

7. برج العرب با اینهمه عظمت، تنها 202 اتاق دارد! همه این سوئیت‌ها دوبلکس هستند و تعداد اندکشان به این دلیل است که همگی بزرگ و دلباز هستند تا جایی که حتی کوچکترین سوئیت برج العرب هم 169 متر مربع مساحت دارد. مساحت بزرگترین سوئیت آن هم به 780 متر مربع می رسد.

8. یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص برج العرب، اسکلت فولادی این برج بتنی است. همچنین دو بال دکل مانند در این سازه به کار رفته است که ناحیه بین این دو بال، به وسیله صفحه فایبر گلاس روکش شده با تفلون پوشیده شده است. همچنین پوششی از متریال پارچه‌ای، بنا را از گرمای سخت و گرد و غبار محافظت می‌کند. این پارچه اجازه می دهد تا در طول روز، نور سفید شیری به داخل ساختمان نفوذ کند. شب‌ها نیز چراغ‌های رنگی باعث نورانی شدن این متریال می‌شوند.

9. گفتنی است که بیش از 28 هزار تجهیزات روشنایی در برج العرب به کار رفته است. علاوه بر این، حدود 43 هزار متر مربع سنگ مرمر برای تزئین نمای داخلی آن استفاده شده است.

10. سوئیت رویال برج العرب، یکی از لاکچری‌ترین سوئیت‌های جهان است به طوری که اشاره این سوئیت برای یک شب 28 هزار دلار هزینه در بر دارد. در حالی که قیمت دیگر سوئیت‌ها از شبی هزار دلار آغاز می‌شود.

11. بسیاری از هتل‌ها دارای رستوران گردان هستند اما برج العرب رستوران زیر آبی نیز دارد! این رستوران با نام المهارا داری یک آکواریوم بزرگ است که 990 هزار لیتر آب را در خود جای داده است. این آکواریوم از یک نوع شیشه اکریلیک ساخته شده است که حدود 18 سانتیمتر ضخامت دارد و می‌تواند فشار عظیم آب را تحمل کند.

دانستن این حقایق شاید این حس را برای بسیاری از افراد ایجاد کند که بخواهند همین حالا بار سفر بسته، به دبی بروند و از برج العرب دیدن کنند. ویزاجت این کار را آسان کرده است. با پرداخت هزینه ویزا دبی به مجموعه ویزاجت می‌توان به سرعت مراحل اخذ ویزا را طی کرده و به این شهر دیدنی، سفر کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : ویزا جت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز