شینگن عربی ؛ هر آنچه باید بدانید

اخیرا ویزایی تحت عنوان ویزای یکپارچه شورای همکاری خلیج فارس یا «شینگن عربی» بین کشورهای عضو به تصویب رسیده که به نظر می‌رسد، علاوه بر تسهیل و بهبود مراودات تجاری، اقتصادی و گردشگری، می‌تواندا ستاندارد کلی زندگی و هزینه‌‌‌های مصرف‌کننده را در کشورهای شورای همکاری ارتقا دهد.
به گزارش کاماپرس، ویزای یکپارچه شورای همکاری خلیج‌فارس که به شینگن عربی معروف شده، مزایای زیادی برای کشورهای عضو و مسافران این حوزه ایجاد می‌کند که در این مطلب به برخی از این مزایا و ویژگی‌ها اشاره شده است.
ویزای یکپارچه یا شینگن عربی با هدف ترویج و تقویت گردشگری در کشورهای شورای همکاری یعنی امارات، عربستان‌، قطر، عمان، بحرین و کویت ارایه شده که طی آن گردشگران برای بازدید از چند کشور بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه تشویق می‌شوند. به عبارت دیگر این طرح می‌تواند به سفرهای روان‌‌‌تر و راحت‌‌‌تر در منطقه خلیج‌فارس شود.

بیشتر بخوانید:

تسهیلات و مزایای شینگن عربی

  • تحریک رشد اقتصادی، تقویت تجارت، فعالیت‌های تجاری و همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کلیه کشورهای شرکت‌کننده از مهمترین مزایای این ویزا و تسهیل روند دریافت ویزا است.
  • تسهیل روندها برای مسافران تجاری و  همچنین آسان شدن کسب‌وکارهایی مثل شرکت در کنفرانس‌‌‌ها، نمایشگاه‌‌‌های تجاری و جلسات تجاری در کشورهای مختلف شورای همکاری خلیج‌فارس
  • بهبود و تقویت رقابت کشورهای عضو به عنوان یک مقصد گردشگری و تجاری، به‌ویژه در مقایسه با سایر بلوک‌های منطقه‌ای
  • تاثیر مثبت ویزای یکپارچه بر کارآیی عملیات تجاری، روابط، معاملات و سفر و در نهایت تاثیرات مختلف بر اقتصاد کشورهای عضو
  • تشویق تجارت درون منطقه‌ای و کاهش موانع تجارت فرامرزی و در نهایت بهبود کارآیی زنجیره تامین و کاهش هزینه‌‌‌ها برای کسب‌وکارها در منطقه
  • یک سیستم روادید یکپارچه می‌تواند نشان‌دهنده فضای باز و خوشایند برای سرمایه‌گذاران خارجی و جذب آن در منطقه باشد.
  • کمک به توسعه زیرساخت‌ها، فناوری و صنایع مختلف منجر و در نهایت تنوع و رشد اقتصادی
  • جذب گردشگر بیشتر در منطقه با تسهیل روند دریافت ویزا و در نتیجه افزایش درآمدهای گردشگری برای کشورهای عضو

برخی ویژگی‌های ویزای عربی

اگرچه هنوز ویژگی‌های این ویزا کاملا تعریف نشده، به نظر می‌رسد که مانند ویزای شینگن از روندی استاندارد برخوردار باشد.

همچنین پیش بینی شده که با صدور این ویزا، امکان ورود چندگانه در کشورهای تعیین‌شده شورای همکاری یعنی امارات، عربستان‌سعودی، قطر، عمان، بحرین و کویت برای دارندگان ویزا فراهم می‌‌شود.

به نقل از اقتصاد آنلاین، از دیگر ویژگی‌ها احتمالا این است که ویزای مذکور شامل یک دوره اعتبار خاص بوده که دارنده طی آن می‌تواند آزادانه به هر یک از کشورهای مشارکت‌کننده وارد و از آن خارج شود.

راز آسمان پایتخت

ویزای یکپارچه شورای همکاری خلیج‌فارس همچنین احتمالا شامل مقرراتی برای افرادی است که خواهان کار یا تحصیل در کشورهای عضو هستند.

به نظر می‌رسد که پس از تصویب، این ویزا در سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۴ اجرا شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز