شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال-کاماپرس

ویزای توریستی پرتغال از جمله ویزاهایی است که از سوی سفارت پرتغال برای گردشگران ایرانی صادر می‌شود. گردشگران با داشتن ویزای توریستی پرتغال قادر خواهند بود که حداکثر سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند و بدون نیاز به اخذ ویزا به 26 کشور دیگر حوزه شینگن از جمله بلژیک، هلند، سوئد، نروژ، اسپانیا و سوئیس سفر کنند.

به گزارش کاماپرس، با توجه به داده‌های ارائه شده توسط موسسه ملی آمار پرتغال، در سال 2022 بیش از 22.3 میلیون نفر به این کشور سفر کرده‌اند. کشور پرتغال با داشتن سواحل خیره‌کننده، شهرهای تاریخی، سنت‌های فرهنگی منحصر به فرد، قلعه‌های باستانی، جشنواره‌های موسیقی و هنری متعدد میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است.

در این گزارش، شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی پرتغال بررسی شده است.

هدف از صدور ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال، مجوزی است که به افراد اجازه می‌دهد در مدتی معین با هدف گردشگری، درمانی، دیدار با خانواده، شرکت در کنفرانس و امثال آن وارد کشور پرتغال شوند. اگر قصد دارید برای شروع درمان بیماری یا ادامه روند درمانی خود به یکی از کشورهای اروپایی سفر کنید، ویزای توریستی پرتغال این امکان را به شما می‌دهد که از دانش و تجهیزات پزشکی منطبق با استانداردهای روز دنیا بهره‌مند شوید. همچنین اگر قصد دیدار دوباره با خانواده و دوستان خود را داشته باشید، می‌توانید برای دریافت این ویزا درخواست دهید. با داشتن ویزای توریستی یک بار ورود قادر خواهید بود به مدت 90 روز در پرتغال اقامت داشته باشید.

البته باید توجه داشت که با داشتن ویزای توریستی پرتغال قادر به کار، تحصیل و فعالیت‌های تجاری در این کشور نخواهید بود.

راز آسمان پایتخت

ویزای توریستی پرتغال-کاماپرس

شرایط دریافت ویزای توریستی پرتغال

در حال حاضر تعیین وقت سفارت پرتغال و تحویل مدارک و انجام مراحل انگشت‌نگاری ویزای توریستی پرتغال در ایران، توسط کارگزاری وی‌اف‌اس گلوبال VFS Global صورت می‌گیرد؛ از این رو افراد می‌توانند پس از تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال و پرداخت هزینه مرتبط با اخذ ویزا و تعیین وقت سفارت، در زمان تعیین‌شده در کارگزاری حضور پیدا کنند.

ویزای توریستی پرتغال معمولا براساس شرایط و هدف سفر گردشگران به صورت یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود صادر می‌شود.

ویزای توریستی پرتغال-کاماپرس

فرآیند درخواست برای ویزای توریستی پرتغال

برای دریافت ویزای توریستی تایپ c یا همان ویزای توریستی شینگن باید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین دانلود و تکمیل کنید. توجه داشته باشید که باید تمامی اطلاعات درخواست شده درون فرم را پر کنید؛ چرا که در صورت خالی گذاشتن هر یک از فیلدهای فرم، درخواست ویزا از سوی سفارت پرتغال رد خواهد شد.

پس از جمع‌آوری مدارک خواسته شده برای تعیین وقت سفارت باید به وبسایت سفارت پرتغال مراجعه کنید. البته تعیین وقت سفارت به منظور ارسال مدارک، مصاحبه و مراحل بیومتریک خواهد بود.

هزینه درخواست ویزای پرتغال براساس سن متقاضی متغیر است. برای مثال، هزینه ویزای توریستی پرتغال برای افراد بالای 12 سال 80 یورو، برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو و برای کودکان زیر شش سال رایگان است.

مدارک لازم جهت دریافت ویزای توریستی پرتغال

گردشگران برای دریافت ویزای توریستی پرتغال به مدارکی همچون فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال، پاسپورت معتبر با اعتبار شش ماهه پس از تاریخ سفر و دو صفحه خالی برای الصاق ویزا، کپی ویزاهای قبلی، رزرو بلیط رفت و برگشت و گواهی عدم سوءپیشینه نیاز دارند.

متقاضیان باید با فراهم کردن یک نامه پوششی که هدف از مهاجرت در آن نوشته می شود، اطلاعاتی همچون دلایل سفر به پرتغال، برنامه سفر و تاریخ ورود و خروج خود را به صورت مکتوب آماده کنند.

مدرک اقامت و اسکان در پرتغال مثل رزرو هتل یا دعوت‌نامه از سوی دوستان یا خویشاوندان برای اقامت، بیمه مسافرتی شینگن، سند پرداخت هزینه درخواست ویزای توریستی پرتغال، مدارک و رزومه‎‌های اشتغال و تحصیل از دیگر مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی پرتغال است.

متقاضیان برای سفر به پرتغال نیازمند اثبات تمکن مالی خود هستند؛ بنابراین باید صورتحساب بانکی از تراکنش‌های مالی شش ماه گذشته خود یا نامه‌ای از سوی حامی مالی ارائه دهند. میزان تمکن مالی برای اخذ ویزای توریستی پرتغال معادل 40 یورو برای هر روز اقامت در این کشور است.

ویزای توریستی پرتغال-کاماپرس

مدت زمان لازم جهت صدور ویزای توریستی پرتغال

فرآیند پردازش درخواست ویزای توریستی هر شخص ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد؛ بنابراین بهتر است که افراد دو تا سه ماه پیش از زمان سفر، برای دریافت ویزای توریستی پرتغال درخواست دهند. همچنین گردشگران می‌توانند پیش از پایان اعتبار ویزا برای تمدید ویزای خود در پرتغال اقدام کنند و برای مدت زمان بیشتری آنجا بمانند.

چرا برای دریافت ویزای توریستی پرتغال به النورا مراجعه کنیم؟

گردشگران می‌توانند برای کاهش احتمال ریجکتی ویزا، جلوگیری از هرگونه اشتباه در زمان تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال و جمع‌آوری مدارک، از کارشناسان مجرب آژانس‌ گردشگری النورا کمک بگیرند. مجموعه النورا با داشتن تیمی متخصص و ماهر در حوزه گردشگری، از مشاوره و جمع‌آوری مدارک تا رزرو بلیط هواپیما و محل اسکان در پرتغال را بر عهده می‌گیرد و کلیه مراحل اخذ ویزا را انجام می‌دهد. افراد برای اطلاع از خدمات و ویژگی‌های متنوع این مجموعه می‌توانند به وبسایت آن به آدرس www.elenoora.com مراجعه کنند یا از طریق تماس با شماره تلفن 02191096339 از کارشناسان النورا کمک بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : النورا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز