سوددهی مناسب سهام سرمایه گذاری مس سرچشمه

تور لحظه آخری-کاماپرس

دنیای سرمایه گذاری هر روز بیشتر تکامل پیدا می‌کند و با این اتفاق تلاش برای افزایش دانش در این حوزه احساس می‌شود. هر چه اطلاعات درباره این بازارها زیاد شود، ورود و فعالیت در آن با اطمینان بیشتری صورت می‌گیرد. بورس کشور که اخیرا رشد قابل توجهی داشته، میزان زیادی سرمایه را به خود جلب کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

ناگفته نماند که حضور در این بازار همواره ریسک دارد و با کمک واسطه‌های مثل شرکت سرمایه گذاری «مس سرچشمه» می‌توان این ریسک‌ها را حداقل کرد. این مجموعه یکی از عوامل فنی، مهندسی و خدماتی شرکت ملی مس ایران است و در جهت گسترش تولیدات مس هم دستاوردهای زیادی دارد.

به گزارش کاماپرس، بنا به گفته ریاست سازمان بورس، واسطه‌های مالی نقش مهمی در بازار سرمایه دارند و استفاده از آن‌ها به تازه واردها توصیه می‌شود. وجود این واسطه‌ها ریسک بازارهای مالی را حداقل می‌کند.

34 سال تجربه!

شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه نتیجه تجمیع سرمایه‌های بازنشستگان صنایع مس ایران در سال 1366 بود. این مجموعه که تاثیر مهمی روی بخش خودکفایی و استقلال صنعت مس کشور داشته، در اصل با هدف گسترش خصوصی سازی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در حوزه صنعت مس مورد بهره برداری قرار گرفت.

راز آسمان پایتخت

اولین فعالیت‌های این شرکت هم معطوف به تامین نیازهای اساسی صنعت مس در بخش‌های خدماتی و پشتیبانی و به دنبال آن ورود به حوزه تولید با تاکید بر مواد و تجهیزات مورد نیاز این صنعت و صنایع نهایی و نیمه نهایی مس بود.

این مجموعه یک هلدینگ با بازوهای اجرایی زیاد است که طی سال‌های فعالیت خود، خدمات متنوعی را در خصوص پیشرفت صنعت مس کشور و بخش سرمایه گذاری ارائه داده است. شرکت‌هایی مثل راهور مس، صنایع مس افق کرمان، ارفع سازان کرمان و 12 مجموعه دیگر از بازوهای این هلدینگ محسوب می‌شوند.

در حال حاضر مدیریت این شرکت با میلاد شمس است. این مجموعه در ادامه فعالیتهای خود، قرار گرفتن در جمع 10 شرکت برتر سرمایه گذاری کشور، الگوی بنگاه داری نوین در سطح ملی و بین المللی و ایفای نقش کلیدی در زنجیره ارزش صنعت مس را دنبال می‌کند.

رشد 24 درصدی سودآوری سرچشمه

سهام این مجموعه با نماد «سرچشمه» در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. ارزش بازاری این سهام در وبسایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران تقریبا 40 هزار و 361 میلیارد ریال اعلام شده است. سه میلیارد از سهام این شرکت توسط موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران خریداری شده، مجموعه‌های سرمایه گذاری راهیان سهام و سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس از دیگر سهامداران عمده سرچشمه محسوب می‌شوند.

در صورتمالی منتهی به اسفندماه سال گذشته برای سرچشمه سود خالص 764 ریالی به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال 1398، مقدار 147 ریال رشد داشت. این رقم عملکرد مناسب شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه را نشان می‌دهد. سودآوری کلی این مجموعه در پایان سال مالی 1399 نسبت به یکسال پیش، 24 درصد افزایش پیدا کرد. سود 3 هزار و 895 میلیارد ریالی، عملکرد سرچشمه طی 12 ماهه سال گذشته است.

پروژه‌های مس سرچشمه؛ شریان حیاتی کشور

اقدامات هلدینگ مس سرچشمه گستردگی فراوانی دارد و از این رو فعالیت‌های این شرکت در پنج گروه عمده سرمایه گذاری، معدنی، پیمانکاری، تولیدی و خدمات پشتیبانی و تخصصی دسته بندی می‌شود. این مجموعه تاکنون بیشتر از 60 پروژه موفق را انجام داده و چندین پروژه هم در دست اجرا دارد. از جمله پروژه‌های در دست انجام سرچشمه، فلوتاسیون مس خاتون آباد است که انجام این طرح نقش مهمی در تکمیل زنجیره تولید مس دارد.

از پروژه‌های این مجموعه که بگذریم، این شرکت با وجود اقدامات متنوع در راستای توسعه صنعت مس و افزایش سوددهی، برای نیروی انسانی خودش هم اهمیت زیادی قائل است. در همین خصوص امسال اولین ورکشاپ آموزشی را برای نیروهای خود برگزار کرد. این ورکشاپ در خصوص روابط عمومی و چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان انجام شد.

این مجموعه در راستای ورود بازوهای اجرایی خود به بورس تلاش زیادی کرده و در این خصوص هم برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

مرتبط با : سرمایه گذاری مس سرچشمه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز