با هلدینگ غدیر و فعالیت‌هایش بیشتر آشنا شوید

همه افرادی که وارد بازار بورس می‌شوند باید شناخت حداقلی از نهادهای مالی مختلف داشته، تحلیل درستی از شرایط داشته باشند و معاملات خود را به درستی مدیریت کنند. شرکت‌های سرمایه گذاری یکی از نهادهای مالی هستند که مانند صندوق‌های سرمایه گذاری، واسطه‌ای برای خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی محسوب می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

عده‌ای افراد متخصص در این شرکت‌ها وضعیت مجموعه‌های پذیرفته شده در بورس را بررسی و آنالیز می‌کنند. در واقع فعالیت اصلی آن‌ها خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی در بهترین زمان است. به گزارش کاماپرس، شرکت «سرمایه گذاری غدیر» یکی از همین مجموعه‌هاست که در سال 1370 آغاز به کار کرد؛

از مجموعه بانکی تا سازمان تامین اجتماعی

این مجموعه در ابتدای کار، با نام اولیه شرکت «سرمایه گذاری بانک صادرات»، با مالکیت بانک صادرات ایران و سرمایه اولیه 10 میلیارد ریال، تاسیس شد. اما در سال 1375، به منظور اصلاح ساختار مالی، پس از انتقال سهام 124 شرکت از بانک صادرات ایران به این مجموعه تغییر نام پیدا کرد و با عنوان کنونی‌ به فعالیتش ادامه داد. سهام این مجموعه در سال 1387 از بانک صادرات ایران به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد.

به این ترتیب سودآوری و ارزش دارایی‌های سرمایه گذاری غدیر رشد کرد. این شرکت با مدیریت امیرعباس حسینی تمام همت خود را به کار گرفته تا با حفظ و توسعه سرمایه گذاری‌های مولد و پایدار، منافع ذی نفعان و سهامداران را حداکثر کند.

راز آسمان پایتخت

هم اکنون هلدینگ غدیر دارای گروه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع و معادن، برق و انرژی، مالی، سیمان، ساختمان، حمل و نقل و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

اهداف شرکت سرمایه گذاری سبز غدیر

نکته جالب، توجه ویژه این شرکت به مسائل زیست محیطی است. به گونه‌ای که هدف سرمایه گذاری غدیر برای سال 1402 این است که برای ذی نفعان خود، یعنی سهامداران، غنی از ارزش باشد. ضمن اینکه این مجموعه برای ارزش داشتن در حیطه دانش محوری و تخصص، یادگیرندگی و انعطاف، دوستی با محیط زیست و اجتماع، استفاده از تجربیات گذشته و راهبری دانش روز، هدایت کنندگی و ارزش آفرینی برای تمامی بخش‌های زیرمجموعه خود تلاش می‌کند.

این هلدینگ در زمینه اعتباری و گردش مالی سرآمد است و یکی از مجموعه‌های برجسته چند رشته‌ای در سطح کشور و منطقه محسوب می‌شود. صورت‌های مالی و اخبار منتشر شده نشان دهنده این است که تمامی بخش‌های زیرمجموعه آن سود پایدار و ارزشمندی برای سهامداران و ذینفعان ایجاد می‌کنند.

این شرکت در جهت ارتقای ارزش دارایی‌های شرکت به منظور تدوام و افزایش سودآوری و تبدیل شدن به الگوی بنگاه داری نوین گام برمی‌دارد.

تحقق رشد 85 درصدی سود وغدیر

شرکت سرمایه گذاری غدیر در سال 1374 به لیست شرکت‌های عضو سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه شد. سهام این مجموعه با نماد «وغدیر» در بازار بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. در حال حاضر سهام این مجموعه در بازار بورس بالغ بر هزار و 72 میلیارد ریال ارزش دارد. تعداد سهام این مجموعه 72 میلیارد است که 15 میلیارد آن به موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز کارکنان بانک ملی و ادغام تعلق دارد. سپس صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح و بیمه نیروهای مسلح سهامدار عمده این مجموعه هستند.

این شرکت در 12 ماهه منتهی به آذرماه سال قبل بیش از 73 هزار و 661 میلیارد ریال سود محقق کرد. میزان سود خالص این مجموعه هم در دوره یاد شده 22 هزار و 596 میلیارد و 801 میلیون ریال اعلام شد که نسبت به سال 1398، افزایش 85 درصدی داشت. در مجمع اسفندماه سال گذشته، میزان قیمت هر سهم وغدیر برای سال 1400، میزان 800 ریال تصویب شد.

سال 1398 هلدینگ غدیر سودآورترین شرکت در بین سایر مجموعه‌های سرمایه گذاری شد. این شرکت در سال 1397 و شش ماهه اول 1398 در حدود 20 هزار و 140 میلیارد ریال سود به دست آورد.

گوشه‌ای از دستاوردهای هلدینگ غدیر

این شرکت دارای 140 زیرمجموعه است که در آن‌ها مجموعا 16 هزار و 810 نفر فعالیت دارند. سرمایه گذاری غدیر در طی سال‌های فعالیت خود همزمان چندین هدف متفاوت را در بخش‌های مالی پیگیری کرده و همیشه به ایفای نقش موثر در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی هم تاکید داشته است. این مجموعه در صنایع سبز هم حضور و فعالیت دارد. هلدینگ غدیر در رتبه بندی 500 شرکت بزرگ ایران در سال گذشته، جزو 10 شرکت اول از منظر فروش شناخته شد.

اسفندماه سال قبل وب‌سایت جدید این شرکت با امکاناتی نوین و امکان پخش زنده و معرفی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا، ارائه خدمات متنوع به سهامداران حقوقی و حقیقی و سامانه همکاران و حقوقی و شبکه داخلی رونمایی شد.

مرتبط با : سرمایه گذاری غدیر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز