زمزمه گرانی رب گوجه فرنگی و سایر محصولات کنسروی

تور لحظه آخری-کاماپرس

در روزهای اخیر گرانی اخبار مختلفی در مورد گرانی کنسرو ماهی منتشر شد و اکنون نیز یک مقام مسئول در سندیکای صنایع کنسرو، سازِ  گرانی رب گوجه فرنگی و سایر محصولات کنسروی را کوک کرده است.

به گزارش کاماپرس، غذاهای کنسروی در گذشته به غذاهای دانشجویی و ارزان مشهور بودند اما تورم در سال های اخیر این غذاها را هم از دسترس اقشار کم درآمد خارج کرده است. مسئولان سندیکای صنایع کنسرو تلویحا اعلام می کنند که امسال گرانی غیر از کنسرو ماهی به زودی سراغ کنسرو لوبیاچیتی، کنسرو عدسی و سایر کنسروها هم خواهد رفت. رب گوجه فرنگی هم که طی 2 سال اخیر ثبات قیمت داشته امسال احتمالا گران تر خواهد شد.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو به همشهری گفته است: هزینه‌های تولید انواع کنسرو از دستمزد تا مواد اولیه، مواد بسته‌بندی و حمل‌ونقل، افزایش داشته و ناچارین با هماهنگی سازمان حمایت، طبق روال هرسال درصدی از افزایش قیمت را برای محصولات کنسروی درخواست و اعمال کنیم.

سیدمحمد میررضوی میزان احتمالی افزایش قیمت تن ماهی را بین ۱۰ تا ۱۵درصد اعلام کرد و افزود: تصمیم‌گیری نهایی در زمینه میزان افزایش قیمت به آنالیز هزینه‌هایی بستگی دارد که از شرکت‌های تولیدی به اطلاع سندیکای صنایع کنسرو می‌رسد و درباره محصولات کنسروی مختلف میزان تغییر قیمت متفاوت خواهد بود. این مقام صنفی گزارش‌های منتشرشده درباره افزایش ۸۵درصدی قیمت کنسرو ماهی‌تن از پارسال تاکنون را مطلقا نادرست دانست و درعین حال با اشاره به این موضوع که صید داخلی در نهایت تا پایان خردادماه جوابگوی تولید خواهد بود، افزایش قیمت پس از این زمان را حتمی دانست.

رب بعد از 2 سال در صف گرانی نشست

راز آسمان پایتخت

در مورد قیمت رب گوجه ‌فرنگی به‌عنوان پرمصرف‌ترین کنسرو موجود در بازار، نیز زمزمه گرانی شنیده می شود. قیمت این کالا در سال ۹۷ و به‌دنبال افزایش قیمت گوجه، یکباره جهش زیادی یافت اما با افت قیمت گوجه، قیمت رب هم به تعادل رسید. طی 2‌سال گذشته این محصول بحران قیمتی جدیدی را تجربه نکرده و قیمتی کم‌نوسان داشته است. دبیر سندیکای صنایع کنسرو درباره تغییرات احتمالی قیمت رب گفت: رب تنها محصولی است که طی 2سال گذشته افزایش قیمت نداشته است اما این احتمال وجود دارد که به‌دلیل افزایش هزینه‌های تولید، امسال قیمت رب افزایش یابد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز