ریزش قیمت انواع خودروها طی یک هفته (داخلی، مونتاژ و خارجی)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خبر تایید طرح آزادسازی خودرو در مجلس، باعث کاهش 5 تا 10 درصدی قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی شد. این مسئله رکود سنگین بازار خودرو را در پی داشته است.

به گزارش کاماپرس، اعلام موافقت مجلس شورای اسلامی با رفع ممنوعیت واردات خودرو، موجب افزایش تعداد فروشندگان بازار و کاهش خریداران آن شد؛ چراکه متقاضیان انواع خودرو نسبت به ریزش بیشتر قیمت‌ها امیدوار هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  تهران، در این خصوص گفت: در حال حاضر رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم است. البته قبل از مطرح شدن این موضوع هم رکود در بازار بود، اما با تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو توسط مجلس و احتمال موافقت شورای نگهبان با این طرح، رکود بازار عمیق‌تر شد. با وجود زیاد شدن تعداد فروشنده‌ها در بازار خودرو، خریدار بسیار کم شده است.

به گفته سعید موتمنی، قیمت انواع خودروها، اعم از انواع داخلی‌، مونتاژ و خارجی،‌ به طور متوسط پنج تا 10 درصد کاهش داشتند. با توجه به رکود موجود در بازار، فروشنده قطعی با قیمت پایین‌تر هم خودرو را به خریدار می‌فروشد.

راز آسمان پایتخت

قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی

خودرو مونتاژی هایما 7S توربو که یک هفته قبل 770 میلیون تومان قیمت داشت اکنون به مرز 730 میلیون تومانی رسیده است. مزدا 3 که در آغاز هفته گذشته با یک میلیارد و 300 میلیون تومان در بازار موجود نبود، در روز گذشته با قیمت فروش یک میلیارد تومان مشتری نداشت. روز گذشته خودروهای خارجی هم افت قیمت قابل توجهی داشتند.

در بین خودروهای داخلی، پژو 206 تیپ 5، با کاهش 10 میلیون تومانی نسبت به یک هفته گذشته، 294 میلیون تومان شد. مدل 206 V8 هم در مقایسه با هفت روز قبل، 7 میلیون تومان افت قیمتی داشت و در محدوده 305 میلیون تومانی قرار گرفت. پژو 207 دنده‌ای هم با کاهش قیمتی 12 میلیونی، در روز گذشته 420 میلیون تومان شد. اما در بین خودروهای رایج بازار، قیمت رانا LX کاهش زیادی پیدا کرد و در هفت روز از 273 میلیون تومان به 230 میلیون تومان رسید.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ریزش قیمت انواع خودروها طی یک هفته (داخلی، مونتاژ و خارجی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز