شرایط ویژه برای دریافت دیپلم گردشگری

دیپلم گردشگری-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

ایران یکی از قطب های بسیار مهم در صنعت گردشگری محسوب می شود. از همین رو این روزها به رشته گردشگری بسیار اهمیت داده می شود. از آنجایی که رشته گردشگری جزء رشته های بسیار جذاب است. متقاضی برای حضور در این رشته نسبت به سایر رشته های کاردانش بیشتر است.

به گزارش کاماپرس، به نقل از آموزشگاه میرعلوی، از آنجایی که برای رسیدن به دیپلم گردشگری نیاز است دوره های را بگذرانید. در ادامه سعی بر آن داریم تا پیرامون دیپلم گردشگری و مهارت های مورد نیاز برای آن جهت اخذ دیپلم گردشگری و اهمیت این موضوع مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم پس با ما همراه باشید.

 آشنایی با دیپلم گردشگری

یکی از رشته های گروه کاردانش گردشگری است که باید برای اخذ این مدرک در دبیرستان سه سال درس خوانده شود؛ اما اگر به هردلیلی موفق به ادامه تحصیل نشده اید از طریق موسسه های آموزشی معتبر زیر نظر فنی و حرفه ای می توانید به یک مدرک معتبر برای ورود به بازار کار و حتی دانشگاه دسترسی پیدا کنید. از آنجایی که تا بیش از هجده سالگی شما فرصت ادامه تحصیل در دبیرستان های آموزش و پرورش را دارید اصلاً نگران نباشید. شما با در دست داشتن دیپلم گردشگری با اعتبار بین المللی و قابلیت ترجمه می توانید راهی دانشگاه های معتبر به منظور ادامه تحصیل شوید. شما در دانشگاه می توانید رشته اکوتوریسم و گردشگری را برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی دنبال کنید. این رشته برای اولین بار در سال 1373 در دبیرستان های ایران تعریف شده است.

دیپلم گردشگری-کاماپرس

 برای اخذ دیپلم گردشگری چه مدت نیاز است؟

اگر می خواهید از طریق رشته گردشگری راهی بازار کار شوید باید به شما بگویم که نیاز است برخی از دروس تطبیق داده شود تا بتوانید در پرسه زمانی کوتاه تری به این دیپلم کاربردی دست پیدا کنید. البته اگر پیش از دیپلم گردشگری دیپلم دیگری را اخذ کرده باشید. در غیر این صورت نیاز است دوره زمانی طولانی تری را برای  دیپلم گردشگری سپری کنید. به طور کلی برای دروس تخصصی این رشته و کسب مهارت های لازم چیزی در حدود شش الی ده ماه زمان نیاز است. زمان تقریبی که برای دروس عمومی در نظر گرفته شده است بسته به تعداد دروس پاس شده و نشده شما تخمین زده می شود. البته افرادی که فقط مدرک نهم را دارند و از دروس عمومی دهم، یازدهم و دوازدهم درسی را پاس نکرده انده سه ترم تحصیلی (حدود 60 واحد) درس عمومی نیاز است که بگذرانند. اخذ مهارت فنی و حرفه ای گردشگری هم زمان با گذراندن واحد های عمومی صورت می گیرد که این عمل موجب تعجیل در امر اخذ دیپلم می گردد.

 مزیت های داشتن دیپلم گردشگری چیست؟

آشنایی با هر حرفه ای از شما شخص جدیدی را با مرتبه شغلی جدید خلق می کند. بر فرض اگر شما کارمند بانک هستید و تمایل دارید یکی از علاقه مندی های خود که گردشگری است را به صورت علمی دنبال کنید. چه چیزی بهتر از داشتن یک دیپلم رسمی و قانونی که مزیت های بی شماری را برای شما فراهم می سازد. در قدم اول می توانیم بگویم بعد از اخذ دیپلم رسمی خود می توانید به صورت یک کارآفرین راهی بازار کار شوید و فعالیت کنید. حوزه های بسیاری از قبیل هتل داری، تورهای مسافرتی، بوم گردی، مهمانداری، خدمات توریستی گردشگری، مرمت آثار باستانی، سازمان میراث فرهنگی، دفاتر هواپیمایی و ده ها رشته دیگر از طریق این دیپلم رسمی و قانونی در پیش روی شما قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

آیا با داشتن دیپلم گردشگری می توانیم راهی دانشگاه شویم؟

علاقه مندان به ادامه تحصیل شاید با خود بگویند ارزش قانونی دیپلم گردشگری که زیر نظر سازمان آموزش و پرورش ارائه می شود به چه صورت است. در پاسخ به این سؤال باید به شما بگویم به راحتی بعد از اخذ مدرک دیپلم شما همانند سایر دانش آموزان دیگر در یک رده تحصیلی قرار خواهید گرفت. از آن پس با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانید برای دریافت دفترچه کنکور در دانشگاه های فنی و حرفه ای، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا به راحتی می توانید از طریق شماره تماس های که در وب سایت میر علوی در اختیار شما قرار داده شده است با متخصصین این امر ارتباط برقرار کنید.

 چه کسانی می توانند دیپلم گردشگری را به دست آورند؟

شاید از خود بپرسید آیا با داشتن یک دیپلم یا به دلیل عدم مراجعه به دبیرستان در برهه زمانی مشخص آیا می توان به مهارت گردشگری دست پیدا کرد. باید به شما بگویم متقاضیانی که به هر دلیلی از تحصیل دور مانده اند با اخذ مهارت گردشگری و نیز تعدادی واحد عمومی (در مدرسه بزرگسال) به راحتی می توانند به دیپلم گردشگری دست پیدا کنند. یا اینکه اگر به هر دلیلی از دیپلمی که در دست دارید راضی نیستید به سادگی می توانید به کسب دیپلم مجدد بپردازید که این مهم پرسه طولانی مدتی را برای اخذ دیپلم برای شما رقم نمی زند. در قدم آخر می توانیم به کسانی که به هر دلیلی نتوانستند ادامه تحصیل بدهند و از مدارس روزانه درو مانده اند با مراجعه به مراکز مهارت آموزی می توانند به کسب مهارت گردشگری بپردازند.

 چگونه می توانیم دیپلم گردشگری را کسب کنیم؟

اگر تصمیم خود را برای حضور در دانشگاه در رشته گردشگری گرفته اید به شما توصیه می کنیم اخذ دیپلم گردشگری را زیر نظر مؤسسات آموزشی با تجربه و مطمئن دنبال کنید. این مهم به دو دلیل به شما پیشنهاد می شود یک عدم هزینه به منظور دریافت یک مدرک نامعتبر و رسیدن به هدف نهایی شما با قیمت های متناسب با نظر فنی و حرفه ای. این مهم برای شما فراهم نمی شود مگر با مجتمع آموزشی میر علوی که با سال ها تجربه و زیر نظر مدرسین توانمند این روزها بسیار خوش درخشیده است. شما می توانید با مشاهده وب سایت میر علوی علاوه بر اطلاع از کسب مدرک دیپلم گردشگری نظرات متقاضیان کسب دیپلم را نیز مطالعه کنید و در این راه مهم گام بردارید.

انتهای پیام

مرتبط با : مجتمع میرعلوی
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز